20 SEPTEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Care este momentul în care poate fi exclus un ofertant de la licitaţia publică
Care este momentul în care poate fi exclus un ofertant de la licitaţia publică

Noţiunea de achiziţie publică în România reprezintă achiziţia de lucrări, produse sau servicii prin intermediul unui contract de achiziţie publică în România încheiat între una sau mai multe autorităţi contractante şi unul sau mai mulţi operatori economici desemnaţi de către acestea, indiferent dacă lucrările, produsele sau serviciile sunt destinate ori nu realizării unui interes public. Orice operator economic are dreptul de a participa la procedura privind atribuirea contractului de achiziţie publică în România, în calitate de ofertant sau candidat, cu respectarea unor criterii de calificare şi selecţie. Conform reglementărilor din Legea 98/2016 privind achiziţiile publice în România, neîndeplinirea criteriilor duce la excluderea ofertantului de la licitaţia publică în România. Societatea Românească de Avocatură Pavel, Mărgărit şi Asociaţii recomandă apelarea la serviciile unui avocat specializat în proceduri de achiziţii şi licitaţie publică în România care vă poate îndruma în procedura de achiziţii publice în România şi de încheiere a contractelor de achiziţie publică în România, conform reglementărilor în vigoare.
Orice procedura de achiziţii publice în România trebuie desfăşurată conform reglementărilor din Legea 98/2016, care cuprinde norme privind organizarea şi desfăşurarea procedurii de achiziţii şi licitaţie publică în România.
Printre aceste norme se numără şi cele cu privire la motivele de excludere a unui candidat de la procedura de achiziţii publice în România de către autorităţile contractante.
Printre motivele de excludere amintim situaţia în care operatorul economic se află în procedura insolvenţei, în lichidare, în supraveghere judiciară sau dacă activitatea sa a încetat.
De asemenea, în cazul în care operatorul economic a comis o abatere profesională gravă care îi pune în discuţie integritatea sau se află într-o situaţie de conflict de interese în cadrul sau în legătură cu procedura în cauză, iar această situaţie nu poate fi remediată, acesta va fi exclus de procedura de achiziţii publice în România de către autorităţile contractante.
Un avocat specializat în proceduri de achiziţii şi licitaţie publică în România vă poate oferi consultanţă juridică în legătură cu procedura de licitaţie publică în România, precum şi asistenţă în vederea încheierii unui contract de achiziţie publică în România, asigurând îndeplinirea tuturor condiţiilor de calificare şi selecţie impuse de Legea 98/2016 pentru persoanele ce au calitate de ofertant sau candidat la achiziţii publice.
Totodată, printre motivele de excludere a unui candidat de la procedura de achiziţii publice în România de către autorităţile contractante se numără şi încălcarea de către acesta a obligaţiilor privind plata impozitelor, taxelor sau a contribuţiilor la bugetul general consolidat. În acest caz, încălcarea obligaţiilor va fi stabilită printr-o hotărâre judecătorească sau decizie administrativă cu caracter definitiv şi obligatoriu, în conformitate cu legea statului în care respectivul operator economic este înfiinţat sau cu cele ale statului membru al autorităţii contractante.
Societatea Românească de Avocatură Pavel, Mărgărit şi Asociaţii recomandă apelarea la serviciile unui avocat specializat în proceduri de achiziţii şi licitaţie publică în România care poate depune toate diligenţele în îndrumarea candidatului cu privire la modalităţile de stingere a obligaţiilor, eşalonarea acestora sau alte facilităţi în vederea plăţii lor, în vederea evitării unei deciziei de excludere din procedura de achiziţii publice în România. (sursa: Societatea Românească de Avocatură Pavel, Mărgărit şi Asociaţii)


Articole înrudite