Experienţe autentice
În vacanţă se caută experienţe autentice care să aibă legătură cu locul de destinaţie în cauză. A trăi viaţa „băştinaşilor”, a le vizita locurile de recreere şi a se adapta la gastronomia, folclorul şi ritmul lor este noua experienţă de „lux”. După ani şi ani de sejururi în hoteluri impersonale, clientul caută ceea ce este adevărat, unic, diferit. Aceasta înseamnă un mare potenţial pentru Spania, cu destinaţii foarte variate şi autentice.
Masa în case particulare
După succesul cazărilor în case particulare, cum fac Airbnb sau Homeaway, ideea se extinde la gastronomie. Această iniţiativă a început să acapareze piaţa britanică. Exemple ca EatWith sau BokkaLokal pun de acord casele particulare cu viitorii lor clienţi, cărora le oferă o experienţă autentică de înalt nivel, controlată şi evaluată de portalurile coordonatoare.
Rezervări prin înalta tehnologie
Ceasurile inteligente şi smartphone-urile vor fi o sursă primordială pentru rezervările de călătorii în următorii ani. Rezervările la restaurant prin aceste mijloace încep să fie majoritare. Aceasta are impact asupra mediului antreprenorial: anul trecut, Grupul Priceline a cumpărat OpenTable, serviciu de căutare de restaurante pentru rezervări online. „La Fourchette”, serviciu online de rezervări de restaurante, face parte acum din TripAdvisor, care oferă recomandări online pentru călătorii. Se estimează că, în 2018, circa 35% din rezervările de călătorii se vor face prin intermediul telefonului mobil.
Gastronomie de înalt nivel
Domneşte cultul a ceea ce este bun. Trufele italieneşti, jambonul iberic, pateul franţuzesc sau vinul spaniol devin puncte centrale după care se ghidează călătoriile. Magazinele Harrods au creat în asociere cu Tartufi & Friends un restaurant de sezon şi delicatese pe bază de trufe.
Atractive prezentări de modă
Moda este o parte crucială a timpului de recreere pentru cei aproximativ 800 de milioane de noi turişti care vor călători în următorii 15 ani pe mapamond. Atrag expoziţiile concrete din pinacoteci, galerii şi mari magazine, precum şi prezentările de modă.
Spaţii „pop-up”
Spaţiile deschise temporar generează un mare interes. Sunt activităţi, expoziţii şi oportunităţi de vânzare unice. De exemplu, LVMH a creat un restaurant pop-up pentru marca sa de şampanie Krug, în hotelul Romantic din Lech (Austria). Situat în apropiere de pârtie, localul este deschis timp de o lună.
Decoraţiuni interioare bine alese
Hotelurile impersonale sau neîngrijite pierd mult. Atât în hotelurile de înalt nivel, cât şi în „chic-hostals”, clientul final apreciază tot mai mult decoraţiunile interioare bine alese. Se caută aşa-numitele „poshtels”, cu un preţ corect şi o finisare impecabilă cu elemente simple însă bine alese.
Zboruri low-cost
Călătorul continuă să sacrifice confortul în beneficiul buzunarului. Cursele aeriene low-cost au transportat 32.600.347 de pasageri spre Spania în 2014, cu 10,4% în plus în raport cu 2013.
Surf în Africa
Turismul pentru surfing se îndepărtează de Hawaii şi Australia pentru a profita de infinitele posibilităţi pe care le prezintă Africa. Spania nu trebuie să-şi piardă privilegiata poziţie, potrivit ABC.
Avânt al ciclismului
Scade golful în favoarea ciclismului în SUA. Marea pasiune pe care nord-americanii de vârstă medie o simţeau pentru golf se îndreaptă către un sport care necesită mai puţin timp şi mai puţine instalaţii şi care consumă mai multe calorii. Numărul jucătorilor de glof din SUA a scăzut de la 29 milioane (în 2009) la 19 milioane (în 2014). Cluburile spaniole de golf trebuie să caute noi amatori în alte ţări de origine.