Creatorul de modă italian Giorgio Armani a împlinit vineri 80 de ani, dar nu se gândeşte câtuşi de puţin la pensionare, ci pregăteşte noi proiecte, precum realizarea vestimentaţiei fotbaliştilor de la Bayern Munchen şi înfiinţarea unui muzeu, scrie ziarul spaniol El Pais.
Bronzat şi cu un fizic de invidiat, aceasta a fost imaginea pe care a oferit-o la finalul prezentării colecţiei sale în cadrul Săptămânii modei haute couture, care a avut loc săptămâna trecută la Paris.
Marca sa este dintre cele mai apreciate de pe planetă şi, date fiind ultimele cifre de afaceri, ar fi de mirare să fie vândută atât timp timp cât el continuă să se afle la cârmă. În cel mai recent clasament Forbes, Armani figurează pe locul cinci între cei mai bogaţi oameni din Italia, cu o avere de 9,5 miliarde de euro, incluzând zece case şi un iaht, precum şi investiţii în hoteluri de lux la Milano şi Dubai.
Dincolo de cifrele ameţitoare, patriarhul industriei italiene menţine o frenetică activitate. La sfârşitul lunii mai, a semnat un contract pentru a-i îmbrăca, în următorii trei ani, pe Guardiola şi elevii săi din echipa de fotbal a clubului Bayern Munchen. Le va pregăti tot ceea ce le trebuie când nu sunt pe teren: de la costume cu etichete personalizate până la ochelari şi produse de înfrumuseţare.
Pasionat de artă, Armani va finanţa cu 300.000 de euro expoziţia dedicată arhitectului renascentist Donato Bramante, care va putea fi văzută la Pinacoteca di Brera (Milano) începând din 11 noiembrie. Mergând pe urmele lui Gucci (care şi-a deschis propriul muzeu la Florenţa în 2011) şi Valentino (care, în timp ce negociază posibila deschidere a unui muzeu propriu la Roma, are deja unul virtual), Armani a anunţat că intenţionează să deschidă un muzeu la Milano. „Va fi un centru cultural, un spaţiu deschis artelor şi celor care studiază moda. Un fel de Tate Gallery a mea”, spunea designerul, la sfârşitul lunii iunie.
Grupul său numără aproape 2.500 de magazine în întreaga lume, cele mai recente fiind fiind inaugurate în Kazahstan, Sankt Petersburg, Sao Paulo şi Hong Kong. Numai în China vânzările sale au crescut cu peste o treime în 2012. Conştient de importanţa cuceririi de noi pieţe, Armani a investit aproape 100 de milioane de euro în întărirea distribuţiei produselor sale în 2013, după cum informa în mai Women's Wear Daily.
Compania pe care a fondat-o în urmă cu aproape 40 de ani a fost împărţită în mai multe societăţi, pentru o mai bună gestionare. Recent, fiscul a găsit nereguli la trei dintre ele. După cum informa ziarul economic Il Sole 24 ore, Giorgio Armani a rezolvat problema plătind 270 de milioane de euro, fără a crâcni, spre deosebire de alţii, precum Dolce & Gabbana, care au organizat pichete şi proteste faţă de „pretenţiile” fiscului.
Odată pacea făcută, regele Giorgio îşi păstrează coroana şi refuză să abdice, cu aplombul unui „copil care nu vrea să se dea jos din leagăn”, după cum spune biografa sa Renata Molho.