Şoferii din toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene vor beneficia, începând cu 1 ianuarie 2011, de noi sortimente de carburant. Noul tip de benzină va conţine 10% etanol, faţă de 5% cât era în prezent, în timp ce noul tip de motorină va avea 7% FAME (Fatty Acid Methyl Ester - un sortiment de biodiesel).
Noii carburanţi se vor numi E10 în cazul benzinei şi B7 în cazul motorinei, vor rămâne pe piaţă până în 2013 şi se încadrează reglementărilor Directivei 2009/30/EC privind monitorizarea şi reducerea gazelor cu efect de seră.
Potrivit site-ului Asociaţiei Europene a Producătorilor de Maşini (ACEA) unele modele de autoturisme, în special cele mai vechi, ar putea să nu fie compatibile cu noile tipuri de carburant. Unele dintre modelele care ar putea avea probleme cu noul tip de carburant sunt:
- primele generaţii de Mercedes-Benz ale modelelor pe injecţie C200 CGI (W203), CLK 200 CGI (C209) produse în 2002
- modelele Fiat cu motorizări sub standardul Euro 3, produse înainte de anul 2000
- modelele pe benzină ale Ford produse înainte de anul 1992, inclusiv modelul Ford Mondeo SCI CD 132 produs înainte de 2006
- modelele pe benzină ale Peugeot produse înainte de anul 2000.
- modelele pe benzină ale Renault mai vechi de 1997, dar şi modele mai noi precum Megane 1, 2,0 l, F5R 700, Laguna 2, 2,0 l F5R 782 sau Espace 4,2,0 l F4R 790 (verifica lista completă aici)
- modelul Skoda pe benzină 1.8T RS (132 Kw) şi alte modele în manualul cărora este indicată o cifră octanica a benzinei de 98.
- modelele de motoare Opel 2.2 litri pe benzină cu codul Z22YH (existente la modelele Vectra, Signum, Zafira)
Lista detaliată a modelelor care ar putea să nu fie compatibile cu noul tip de carburant poate fi consultată pe site-ul ACEA.
Noii carburanţi se vor numi E10 în cazul benzinei şi B7 în cazul motorinei, vor rămâne pe piaţă până în 2013 şi se încadrează reglementărilor Directivei 2009/30/EC privind monitorizarea şi reducerea gazelor cu efect de seră.
Potrivit site-ului Asociaţiei Europene a Producătorilor de Maşini (ACEA) unele modele de autoturisme, în special cele mai vechi, ar putea să nu fie compatibile cu noile tipuri de carburant. Unele dintre modelele care ar putea avea probleme cu noul tip de carburant sunt:
- primele generaţii de Mercedes-Benz ale modelelor pe injecţie C200 CGI (W203), CLK 200 CGI (C209) produse în 2002
- modelele Fiat cu motorizări sub standardul Euro 3, produse înainte de anul 2000
- modelele pe benzină ale Ford produse înainte de anul 1992, inclusiv modelul Ford Mondeo SCI CD 132 produs înainte de 2006
- modelele pe benzină ale Peugeot produse înainte de anul 2000.
- modelele pe benzină ale Renault mai vechi de 1997, dar şi modele mai noi precum Megane 1, 2,0 l, F5R 700, Laguna 2, 2,0 l F5R 782 sau Espace 4,2,0 l F4R 790 (verifica lista completă aici)
- modelul Skoda pe benzină 1.8T RS (132 Kw) şi alte modele în manualul cărora este indicată o cifră octanica a benzinei de 98.
- modelele de motoare Opel 2.2 litri pe benzină cu codul Z22YH (existente la modelele Vectra, Signum, Zafira)
Lista detaliată a modelelor care ar putea să nu fie compatibile cu noul tip de carburant poate fi consultată pe site-ul ACEA.