28 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Audi Side Assist este o tehnologie concepută pentru a ajuta conducătorii auto la schimbarea benzilor pe autostrăzi în condiţii de siguranţă. Două radare, unul pe fiecare parte a maşinii, sunt montate în bara de protecţie spate. Audi Side Assist este disponibil opţional pe modelele A4, Q5 şi Q7.
Radarele monitorizează traficul într-o zonă care se întinde de la aproximativ 70 de metri în spatele maşinii până la portiera faţă. Sistemul funcţionează la viteze de peste 30 kilometri pe oră. În condiţii meteorologice nefavorabile (ploaie torenţială sau zăpadă), sistemul poate să nu funcţioneze.

BMW Assist Advanced eCall este un sistem automat de apeluri de urgenţă care prezice gravitatea rănilor în caz de accident. Senzorii de impact detectează când un vehicul a fost implicat într-un accident, iar sistemul eCall Advanced contactează automat un centru de apel BMW prin sms şi oferă informaţii detaliate despre accident: locaţia exactă, numărul de ocupanţi faţă, gravitatea accidentului, numărul de airbaguri sărite sau dacă centura de siguranţă a fost pusă. O legătură directă voce se stabileşte între vehicul şi call center. Informaţiile pe care ocupanţii autoturismului le pot furniza verbal, împreună cu datele detaliate SMS, sunt folosite de către call center pentru a determina răspunsul cel mai adecvat de urgenţă.
BMW Assist eCall Advanced este un serviciu cu abonament. O anumită perioadă de abonament este gratuită. Ulterior, un abonament anual trebuie plătit în vederea menţinerii serviciului. Pentru cei care nu se abonează la BMW, eCall Advanced va face un apel de urgenţă la 112, însă nu va oferi detalii despre gravitatea accidentului. Sistemul se bazează pe reţele mobile (GSM), putându-se conecta la orice reţea disponibilă.

Citroën Localized Emergency Call este disponibil pe modelele Berlingo, C4, C5, DS3. Sistemul este va fi disponibil din noiembrie 2010 pe C3, C3 Picasso şi C4 Picasso. Sistemul se bazează pe de reţele mobile (GSM) având nevoie de semnal pentru a funcţiona. Când semnalul este foarte slab, sistemul va trimite un SMS. Numai clienţii Citroën din unele ţări pot alege opţiunea atunci când îşi cumpără maşina. Comisia Europeană estimează că dacă toate autovehiculele ar fi echipate cu un sistem de apel de urgenţă aproximativ 2.500 de vieţi ar putea fi salvate în fiecare an în Europa şi numărul de persoane grav rănite ar putea fi redus cu 10-15 procente.

Honda Collision Mitigation Braking System (CMBS). Sistemul de prevenire a coliziunilor dezvoltat de Honda, funcţionează la viteze de peste 15 km pe oră, detectând vehicule în mişcare sau staţionare pe o distanţă de 100 de metri în fata vehiculului. Cu 3 secunde înainte de impact pe tabloul de bord se vor afişa avertizări audio şi vizuale ce vor semnala pericolele, iar viteza va fi redusă pentru a evita impactul. Sistemul CMBS aplica frânele şi retractează centura de siguranţă a şoferului dacă distanţa dintre vehicule continuă să scadă. Avertizorul şi martorii de avertizare sunt activi în continuare. Dacă impactul nu poate fi evitat, sistemul de pretensionare va fi activat pentru a oferi siguranţă maximă şoferului şi pasagerului faţă înainte de a aplica frânele pentru a reduce viteza de impact. CMBS nu detectează biciclete. Sistemul este disponibil pe Honda Legend în echiparea standard, iar pe CR-V şi Honda Accord opţional.

Mercedes-Benz Pre-Safe este un sistem ce foloseşte scurta perioadă de timp dintre un potenţial accident şi accidentul în sine pentru a activa sistemele de protejare a pasagerilor. La viteze de peste 30 km/h, Pre-Safe monitorizează viteza şi comportamentul şoferului, acceleraţie, frânare, pentru a determina dacă să ia sau nu măsuri de urgenţă. Dacă sistemul consideră că o coliziune este iminentă, va retracta centurile, va aduce scaunele electrice într-o poziţie optimă, sau în caz de derapaj, impact lateral, răsturnare, va închide geamurile electrice şi trapa. În caz de evitare a coliziunii, tensiunea este eliminată din centurile de siguranţă şi ocupanţii îşi pot readapta locurile. Pre-Safe este disponibil în standard pe Mercedes-Benz E-Class, în toate ţările europene. Alte modele cu Pre-Safe sunt Mercedes-Benz C-Class, GLK-Class, M-Class.

Mercedes-Benz Pre-Safe Brake. Pe lângă funcţiile sistemului Pre-Safe, de a retracta centurile, regla scaunele şi închide geamurile şi trapa la un posibil accident, Pre-Safe Brake va identifica situaţii critice la viteze între 30 kilometri pe oră şi 200 kilometri pe oră, la o distanţă de 200 de metri în faţa maşinii, pentru a avertiza şoferul să încetinească, iar dacă nu va reduce viteza, maşina va recurge la frânarea de urgenţă. Pre-Safe Brake este util în afara oraşului la viteze mari şi completează sistemul Pre-Safe. În Germania, 19% din accidentele grave sunt coliziunile din spate. Pre-Safe Brake este disponibil pe Mercedes-Benz E-Class.

Opel Eye este un sistem care ajută şoferii detectând un semn rutier de la o distanţă de 100 m, pe care îl va compara cu cele stocate în memorie şi îl va afişa pe display. De asemenea, Opel Eye verifică dacă automobilul rămâne pe banda de circulaţie, la viteze de peste 60 km/h, în caz de schimbare a traiectoriei şoferul este avertizat prin semnale acustice. Camera este localizată în partea de sus a parbrizului, lângă oglinda retrovizoare. Sistemul este disponibil opţional pe Opel Insignia şi Astra.

Peugeot Connect SOS stabileşte o conexiune voce între maşină şi call center, care va permite ocupanţilor vehiculului să comunice cu un operator. Sistemul trimite un mesaj SMS la un centru de apel Peugeot, oferind amplasarea exactă în momentul impactului şi ultimele zece poziţii ale vehiculului pentru a stabili direcţia de deplasare. Serviciul este gratuit pentru maşinile care beneficiază de Peugeot Connect SOS. Peugeot Connect SOS este disponibil opţional pe modelele Peugeot 207, 207CC, 308, 3008 şi 5008.

Volkswagen Lane Assist ajută şoferul să îşi păstreze banda de circulaţie la viteze de peste 65 km/h. O cameră video amplasată în partea de sus a parbrizului monitorizează viteza de deplasare şi marcajul de pe şosea, în caz de nevoie Lane Assist corectând direcţia. Dacă sistemul nu este în măsură să corecteze direcţia, în cazul unei curbe, avertizează şoferul prin vibraţii în volan. Lane Assist este destinat să abordeze schimbările accidentale de benzi pe drumurile rurale şi pe autostrăzi. Sistemul este disponibil pe modelul Passat.

Volvo City Safety. Sistemul evită coliziunile în oraş, putând detecta un obstacol (nu persoane) aflat în mişcare sau nu, şi poate frâna automat maşina care rulează cu cel mult 30 km/h pentru a minimaliza sau chiar evita un accident. Un senzor poziţionat în partea de sus a parbrizului monitorizează şoseaua pe o distanţă de 10 metri în faţa maşinii. Dacă viteza dintre cele două maşini este de 15 km/h Volvo va putea frâna, însă la viteze mai mari, nu va putea preveni coliziunea. City Safety este neobişnuit pentru un sistem de frânare de urgenţă întrucât nu oferă şoferului un avertisment de coliziune iminentă, şi frânează foarte greu, foarte târziu. Volvo XC60 şi noul S60 este dotat cu sistemul City Safety în echiparea standard.


Articole înrudite