07 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Numărul angajaţilor români detaşaţi în ţările din Uniunea Europeană s-a triplat în ultimii cinci ani, fapt care dovedeşte că forţa de muncă din România e apreciată în străinătate, a declarat Petronel Munteanu, director în cadrul Casei Naţionale de Pensii Publice (CNPP), cu ocazia conferinţei pe tema „Mobilitatea internaţională a angajaţilor”, organizată de PwC România.
„Pe baza certificatelor de tip A1 pe care le emitem, constatăm că numărul angajaţilor români care au plecat să lucreze în ţările din Uniunea Europeană s-a triplat în ultimii cinci ani. Astfel, dacă în anul 2007 vorbeam de 10.232 de angajaţi care lucrau în UE, până la sfârşitul lunii octombrie 2012 numărul acestora a ajuns la aproximativ 36.000. Cei mai mulţi români lucrează în Germania, Italia, Franţa şi Belgia, sectoarele vizate fiind cele de procesare a cărnii, construcţii şi transporturi”, a afirmat Petronel Munteanu.
Acesta a precizat, totodată, că din anul 2014 schimbul de informaţii privind securitatea socială nu se va mai face cu ajutorul formularelor de hârtie, ci în baza unui sistem informatic numit EESSI.
La rândul său, Oana Mănuceanu, senior manager în cadrul PwC România, a ţinut o prezentare despre problemele cu care se confruntă cetăţenii străini care lucrează în România, implicaţiile fiscale ale detaşărilor internaţionale, amintind totodată şi despre aspectele care îi privesc pe cetăţenii români detaşaţi la muncă în străinătate.
„Detaşarea are implicaţii fiscale multiple, iar pentru o companie aceste implicaţii se întind pe o arie mult mai largă decât pentru un anumit angajat. După identificarea potenţialelor probleme, acestea trebuie prezentate departamentelor din cadrul companiei care sunt în măsură să le rezolve, astfel încât chestiunile care mai apar pe parcurs să poată fi ţinute sub control şi chiar rezolvate. Este important să se cunoască de la bun început dacă angajatul plecat la muncă în străinătate va avea nevoie de un sediu permanent sau nu, cine este angajatorul concret, cine este entitatea care va plăti salariul angajatului, urmărindu-se dacă salariul va deveni impozabil sau nu în ţara de destinaţie”, a spus Oana Mănuceanu.

Articole înrudite