Potrivit unor statistici realizate de Yahoo, cele mai importante nume din industria tech în 2010 au fost iPhone, iPad şi Facebook - cele trei fenomene care au stârnit un entuziasm atât de mare şi s-au bucurat de o popularitate atât de sporită, încât le-am putea încadra mai degrabă în categoria “Mari obsesii tech ale anului 2010”.
iPhone
Aşadar, pe primul loc la această secţiune se situează iPhone 4 (evident). Terminalul a ajuns pe piaţă înconjurat de atât de multe controverse, spionaj industrial şi speculaţii, încât s-ar fi putut scrie un roman pe această temă. Flăcările dorinţei s-au aprins şi mai tare în clipa în care pe un site de renume din Statele Unite au apărut poze cu un prototip iPhone 4, care ar fi fost găsit într-un bar. Odată cu acele poze comunitatea tech a devenit şi mai nerăbdătoare să pună mâna pe noul model. Apple iPhone 4 a fost anunţat oficial în iunie. Fanii Apple s-au strâns în faţa magazinelor cu o săptămână înainte de data de lansare. Iar Statele Unite au reprezentat decât începutul. Frenezia s-a extins şi în Tokyo, Berlin, Paris, cuprinzând toată media de pe glob. Succesul smartphone-ului a fost atât de răsunător, încât la numai trei zile de la lansare, Apple anunţa 1.7 milioane de unităţi vândute. La scurt timp au urmat însă problemele legate de recepţia semnalului şi de petele apărute „din senin” pe unele display-uri. Dar fanii Apple şi-au demonstrat loialitatea, iar vânzările iPhone s-au menţinut pe trendul ascendent. În octombrie, Apple raporta o creştere cu 91% a vânzărilor iPhone de la an la an, cu 14.1 milioane de unităţi vândute. În plus, cuvântul “iPhone” se află şi în Top 10 căutări pe Internet în 2010. Ca mai toate dispozitivele care ies din fabrica de vise a lui Steve Jobs, iPhone 4 a reuşit să stârnească un val imens de speculaţii şi implicit de căutări pe Internet. În prezent, consumatorii aşteaptă cu entuziasm iPhone-ul alb, programat să apară în primăvara anului 2011, aproximativ în aceeaşi perioadă în care se zvoneşte că va fi şi lansarea iPhone 5. Suntem curioşi să vedem ce întâmplări ne va aduce următorul capitol din „romanul” iPhone.
iPad
După ani întregi de speculaţii şi zvonuri despre o posibilă tabletă Apple, Steve Jobs a prezentat lumii „magicul şi revoluţionarul” iPad în ianuarie. În curând, consumatorii au fost fascinaţi de noul produs Apple. Discuţiile timpurii au început să se învârtă în jurul semnificaţiei pe care dispozitivul o va avea pentru tradiţionalul print media, consensul general fiind acela că ar putea salva o industrie care se zbate să supravieţuiască recesiunii şi să rămână relevantă în era digitală. La o zi de la anunţul lui Jobs, bloggerii prevedeau că iPad va anula Kindle şi alte e-readere. De altfel, în prima zi de la lansare, iPad s-a vândut în peste 300.000 de unităţi, pentru ca până la jumătatea lunii aprilie să ajungă la peste jumătate de milion, forţând Apple să amâne lansarea internaţională, pentru a face faţă cererii.
Şi, cum succesul iPad a fost cu adevărat răsunător, se zvoneşte deja cum că Apple plănuieşte o variantă updatată a acestui dispozitiv. Aşadar, ne aşteptăm la un iPad 2, cu destul de multe îmbunătăţiri aduse faţă de prima variantă. Totuşi, ar trebui să mai avem răbdare până anul viitor, când se zvoneşte că va fi lansat.
Facebook
Aşa cum s-a scris în nenumărate rânduri, Facebook a reuşit să strângă în numai câţiva ani peste 500 de milioane de utilizatori. Nu-i de mirare, aşadar, că încadrăm reţeaua socială tot la capitolul „Obsesii”. Totuşi, nici acest gigant nu a reuşit să stea departe de probleme, printre care ar trebui enumerate mai ales cele legate de intimitatea online a utilizatorilor şi „ideile geniale” ale lui Mark Zuckerberg, care au făcut ca informaţiile personale, fotografiile şi update-urile să fie publice şi disponibile pentru oricine. Evident, între timp au avut loc şi schimbări, care au „reparat” din o bună parte din greşelile iniţiale, astfel că până şi cele mai acerbe voci s-au calmat până spre sfârşitul anului. Nici unul dintre aceste impedimente nu a reuşit, totuşi, să rupă din popularitatea masivă şi în creştere a Facebook. Pe lângă Farmville şi alte jocuri din cadrul reţelei sociale (devenite atât de populare în ultima vreme), unii sunt de părere că Facebook poate fi folosit şi ca unealtă inovativă şi foarte utilă. De exemplu, unii au reuşit să prindă şi hoţi prin intermediul reţelei, iar o asistentă din Anglia a salvat viaţa unui copil cu ajutorul sfaturilor oferite pe Facebook.
Şi, pe lângă faptul că Facebook a fost o obsesie pentru cei 500 de milioane de utilizatori ai săi (cel puţin), acelaşi lucru se poate spune şi despre Mark Zuckerberg – fondatorul şi preşedintele Facebook, cel mai tânăr miliardar şi lume la ora actuală, în vârstă de numai 25 de ani.
iPhone
Aşadar, pe primul loc la această secţiune se situează iPhone 4 (evident). Terminalul a ajuns pe piaţă înconjurat de atât de multe controverse, spionaj industrial şi speculaţii, încât s-ar fi putut scrie un roman pe această temă. Flăcările dorinţei s-au aprins şi mai tare în clipa în care pe un site de renume din Statele Unite au apărut poze cu un prototip iPhone 4, care ar fi fost găsit într-un bar. Odată cu acele poze comunitatea tech a devenit şi mai nerăbdătoare să pună mâna pe noul model. Apple iPhone 4 a fost anunţat oficial în iunie. Fanii Apple s-au strâns în faţa magazinelor cu o săptămână înainte de data de lansare. Iar Statele Unite au reprezentat decât începutul. Frenezia s-a extins şi în Tokyo, Berlin, Paris, cuprinzând toată media de pe glob. Succesul smartphone-ului a fost atât de răsunător, încât la numai trei zile de la lansare, Apple anunţa 1.7 milioane de unităţi vândute. La scurt timp au urmat însă problemele legate de recepţia semnalului şi de petele apărute „din senin” pe unele display-uri. Dar fanii Apple şi-au demonstrat loialitatea, iar vânzările iPhone s-au menţinut pe trendul ascendent. În octombrie, Apple raporta o creştere cu 91% a vânzărilor iPhone de la an la an, cu 14.1 milioane de unităţi vândute. În plus, cuvântul “iPhone” se află şi în Top 10 căutări pe Internet în 2010. Ca mai toate dispozitivele care ies din fabrica de vise a lui Steve Jobs, iPhone 4 a reuşit să stârnească un val imens de speculaţii şi implicit de căutări pe Internet. În prezent, consumatorii aşteaptă cu entuziasm iPhone-ul alb, programat să apară în primăvara anului 2011, aproximativ în aceeaşi perioadă în care se zvoneşte că va fi şi lansarea iPhone 5. Suntem curioşi să vedem ce întâmplări ne va aduce următorul capitol din „romanul” iPhone.
iPad
După ani întregi de speculaţii şi zvonuri despre o posibilă tabletă Apple, Steve Jobs a prezentat lumii „magicul şi revoluţionarul” iPad în ianuarie. În curând, consumatorii au fost fascinaţi de noul produs Apple. Discuţiile timpurii au început să se învârtă în jurul semnificaţiei pe care dispozitivul o va avea pentru tradiţionalul print media, consensul general fiind acela că ar putea salva o industrie care se zbate să supravieţuiască recesiunii şi să rămână relevantă în era digitală. La o zi de la anunţul lui Jobs, bloggerii prevedeau că iPad va anula Kindle şi alte e-readere. De altfel, în prima zi de la lansare, iPad s-a vândut în peste 300.000 de unităţi, pentru ca până la jumătatea lunii aprilie să ajungă la peste jumătate de milion, forţând Apple să amâne lansarea internaţională, pentru a face faţă cererii.
Şi, cum succesul iPad a fost cu adevărat răsunător, se zvoneşte deja cum că Apple plănuieşte o variantă updatată a acestui dispozitiv. Aşadar, ne aşteptăm la un iPad 2, cu destul de multe îmbunătăţiri aduse faţă de prima variantă. Totuşi, ar trebui să mai avem răbdare până anul viitor, când se zvoneşte că va fi lansat.
Aşa cum s-a scris în nenumărate rânduri, Facebook a reuşit să strângă în numai câţiva ani peste 500 de milioane de utilizatori. Nu-i de mirare, aşadar, că încadrăm reţeaua socială tot la capitolul „Obsesii”. Totuşi, nici acest gigant nu a reuşit să stea departe de probleme, printre care ar trebui enumerate mai ales cele legate de intimitatea online a utilizatorilor şi „ideile geniale” ale lui Mark Zuckerberg, care au făcut ca informaţiile personale, fotografiile şi update-urile să fie publice şi disponibile pentru oricine. Evident, între timp au avut loc şi schimbări, care au „reparat” din o bună parte din greşelile iniţiale, astfel că până şi cele mai acerbe voci s-au calmat până spre sfârşitul anului. Nici unul dintre aceste impedimente nu a reuşit, totuşi, să rupă din popularitatea masivă şi în creştere a Facebook. Pe lângă Farmville şi alte jocuri din cadrul reţelei sociale (devenite atât de populare în ultima vreme), unii sunt de părere că Facebook poate fi folosit şi ca unealtă inovativă şi foarte utilă. De exemplu, unii au reuşit să prindă şi hoţi prin intermediul reţelei, iar o asistentă din Anglia a salvat viaţa unui copil cu ajutorul sfaturilor oferite pe Facebook.
Şi, pe lângă faptul că Facebook a fost o obsesie pentru cei 500 de milioane de utilizatori ai săi (cel puţin), acelaşi lucru se poate spune şi despre Mark Zuckerberg – fondatorul şi preşedintele Facebook, cel mai tânăr miliardar şi lume la ora actuală, în vârstă de numai 25 de ani.