Consiliul de Miniştri ai Transporturilor din Uniunea Europeană a aprobat joi o propunere de directivă privind facilitarea aplicării transfrontaliere a normelor privind siguranţa rutieră, respectiv executarea amenzilor de circulaţie indiferent de statul din care provine şoferul. "În România în acest moment nu se pot pune în executare procesele verbale de contravenţie , devenite titlu executoriu, pentru cetăţenii străini care au încălcat normele de circulaţie. Sunt 37.000 de procese verbale de contravenţie întocmite cetăţenilor străini care, în calitate de conducători auto, comit încălcări ale legislaţiei rutiere" a declarat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, care a participat la reuniunea Consiliului de Miniştri, organizată la Bruxelles.
Abaterile pentru care vor fi aplicate prevederile directivei sunt depăşirea vitezei, neutilizarea centurii de siguranţă, neoprirea la culoarea roşie a semaforului, conducerea vehiculului în stare de ebrietate sau sub influenţa drogurilor, neutilizarea unei căşti de protecţie, conducerea pe banda destinată urgenţelor şi utilizarea telefoanelor mobile sau a altor mijloace de comunicaţii în timpul condusului.
Boagiu a mai spus că, pentru a pune în aplicare directiva, statele membre, inclusiv România, trebuie să realizeze un sistem IT integrat. Totodată, ea a afirmat că viitoarele autostrăzi din România vor dispune de o tehnologie modernă prin care se vor instala sisteme de detectare a accidentelor şi de monitorizare a traficlui. Propunerea de directivă se fundamentează pe rezultatele unor studii ale Comisiei Europene care au arătat că un număr semnificativ de cetăţeni nerezidenţi se sustrag sancţiunilor rutiere aplicate pe teritoriul statelor membre pe care se află sau îl tranzitează.
Abaterile pentru care vor fi aplicate prevederile directivei sunt depăşirea vitezei, neutilizarea centurii de siguranţă, neoprirea la culoarea roşie a semaforului, conducerea vehiculului în stare de ebrietate sau sub influenţa drogurilor, neutilizarea unei căşti de protecţie, conducerea pe banda destinată urgenţelor şi utilizarea telefoanelor mobile sau a altor mijloace de comunicaţii în timpul condusului.
Boagiu a mai spus că, pentru a pune în aplicare directiva, statele membre, inclusiv România, trebuie să realizeze un sistem IT integrat. Totodată, ea a afirmat că viitoarele autostrăzi din România vor dispune de o tehnologie modernă prin care se vor instala sisteme de detectare a accidentelor şi de monitorizare a traficlui. Propunerea de directivă se fundamentează pe rezultatele unor studii ale Comisiei Europene care au arătat că un număr semnificativ de cetăţeni nerezidenţi se sustrag sancţiunilor rutiere aplicate pe teritoriul statelor membre pe care se află sau îl tranzitează.