24 SEPTEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Tunelul pe sub Dunăre, măr al discordiei între liberali
Tunelul pe sub Dunăre, măr al discordiei între liberali

Primarul Marius Stan ºi-a exprimat, cu ceva întârziere, surprinderea faþã de declaraþiile fostului premier Cãlin Popescu Tãriceanu cu privire la necesitatea ºi oportunitatea construirii tunelului pe sub Dunãre.

”Am convingerea cã domnul Tãriceanu nu a avut la dispoziþie informaþii de calitate privind oportunitatea acestui proiect ºi a importanþei sale, atât pentru Galaþi, cât ºi pentru Brãila. Mai mult, îmi exprim temerea cã domniei sale i s-au oferit - în mod intenþionat ºi în dispreþ faþã de interesele locale - nu doar elemente incorecte, ci ºi judecãþi politicianiste ºi fãrã fundament tehnico-economic. Traversarea Dunãrii este nu doar o idee ambiþioasã. Este un proiect de dezvoltare major pentru zona Dunãrii de Jos ºi pentru cooperarea economicã transfrontalierã cu Republica Moldova ºi Ucraina, ce se poate integra cu succes în alte planuri de infrastructurã de transport din zonã. Acest proiect este fundamentat pe studii de prefezabilitate fãcute de firme prestigioase în domeniu. Suntem deschiºi în a-i oferi domnului Tãriceanu, cât ºi tuturor celor interesaþi, toate elementele tehnice ºi soluþiile privind aranjamentele financiare necesare realizãrii acestui proiect”, a declarat primarul Marius Stan. 

Reacþia primarului Marius Stan a venit ca o replicã la declaraþiile fãcute de fostul premier Tãriceanu, care a fost prezent sãptãmâna trecutã la Galaþi pentru discutarea strategiei Dunãrii, în cadrul acelei întâlniri primarul Marius Stan solicitând colegului sãu de partid susþinere pentru proiectul de subtraversare a Dunãrii.

 

Dezvoltarea porturilor, prioritarã 

Acesta a fost punctul de vedere al fostului premier al României, care a propus elaborarea unui Decalog al Dunãrii, care cuprinde mãsuri concrete pentru realizarea unor proiecte de investiþii. Decalogul vizeazã ºi contruirea unor poduri peste Dunãre, însã fostul premier a declarat cã un tunel sau un pod peste Dunãre  aproape de Galaþi se poate justifica doar dacã rãspunde unei necesitãþi economice, ºi anume existenþa unui flux de transport. Tãriceanu crede cã, în ceea ce priveºte podurile peste Dunãre, pe primul loc ar trebui sã se afle reabilitarea podului Giurgiu - Ruse. Dezvoltarea porturilor ºi a navigabilitãþii pe Dunãre ar trebuie sã fie obiectivele în materie de infrastructurã ale gãlãþenilor, a spus Tãriceanu. Pe lista „Decalogului Dunãrii” se aflã proiecte cum ar fi construcþia ºi reconstrucþia porturilor dunãrene, construirea de silozuri de mare capacitate pentru comerþul pe Dunãre, renaturarea Luncii Dunãrii, elaborarea unui sistem integrat de protecþie a mediului, dezvoltarea turismului în porturile dunãrene. 

Rãmâne de vãzut cât de realizabile se vor dovedi ºi proiectele incluse în acest decalog în condiþiile în condiþiile în care România, prin intermediul autoritãþilor responsabile, ºi aici ne referim inclusiv la cele locale, nu a reuºit sã parcurgã prea mulþi paºi pentru a profita de Strategia Dunãrii (SUERD), cea mai importantã propunere româneascã fãcutî în calitate de stat membru al UE. 


Articole înrudite