Acest lucru s-a întâmplat de la 1 noiembrie, în urma programului de reorganizare a companiei CFR Marfă, în urma căruia din cele 8 regionale au rămas doar 4, cea de la Galaţi fiind una dintre cele desfinţate. „Este strigător la cer ceea ce se întâmplă cu această reorganizare a companiei! Am solicitat ca în locul regionalelor să se înfiinţeze centre de profit şi cost, dar conducerea companiei nu a fost de acord cu acest lucru. I-am cerut şi ministrului Transporturilor, în cadrul întâlnirii pe care am avut-o miercuri seara cu ea, să ne arate concret care este eficienţa acestei măsuri şi nu am primit niciun răspuns de la nimeni. Cred că prin măsurile acestea care nu au nici o noimă se doreşte dispariţia şi a ultimului bastion important al economiei, şi anume calea ferată”, ne-a spus liderul Sindicatului Mişcare-Comercial, Viorel Istrate. Potrivit aceleiaşi surse, desfiinţarea regionalei CFR Marfă Galaţi nu limpezeşte nici pe departe situaţia celor 900 de angajaţi dintre care 180 lucrează la centrala regionalei. „În urma acestei decizii de reorganizare directorul general al regionalei Galaţi a fost numit director adjunct al Regionalei CFR Iaşi, de care aparţin acum toate judeţele care aparţineau de regionala Galaţi, inclusiv Galaţiul, iar din cei 180 de angajaţi care lucrau la centrala regionalei au mai rămas doar 10, despre care nimeni nu prea ştie ce vor face. Cât despre restul, nimeni nu ştie ce va fi cu ei, probabil vor fi disponibilizaţi şi vor face parte din cei 3.100 de angajaţi ai companiei CFR Marfă despre care s a anunţat că vor fi disponibilizaţi, când şi cum nu se ştie”, ne-a mai declarat liderul de sindicat Viorel Istrate. Acesta a spus că nu se ştie precis ce se va întâmpla cu salariaţii care erau pe statele de plată ale Regionalei CFR Galaţi, dar care nu lucrau la centrală, aici fiind vorba de 720 de angajaţi. „Nici despre ei nu se ştie nimic, pentru că nu s-a stabilit clar cine vor fi cei 3.100 de angajaţi care vor fi disponibilizaţi. Totul este un haos şi din ce am înţeles noi se intenţionează să se reorganizeze şi activitatea companiilor CFR Călători şi CFR Infrastructură cam tot aşa, adică prin desfiinţarea unor regionale, dar nu se ştie care vor fi acelea”, ne-a declarat liderul de sindicat Viorel Istrate.