Aproximativ 30 de elevi din mai multe licee gălăţene au învăţat, în weekendul ce a trecut, ce presupune educaţia nonformală, în cadrul Zilelor Educaţiei Nonformale, care au fost sărbătorite la Palatul Copiilor.
Copiii au luat parte la mai multe activităţi distractive, dar şi educative, menite să îi facă să înţeleagă importanţa unei educaţii care duce la legarea unei prietenii între elev şi profesor. La acţiune au luat parte şi doi profesori, de limba engleză, respectiv educaţie fizică şi sport. Pentru majoritatea dintre ei, educaţia formală înseamnă „puterea profesorului într-un pix”, „cărţi, caiete, catalog”, iar cea nonformală presupune, spun aceştia, „procesul de educaţie care se bazează pe respect, atitudine şi relaxare la oră”. Această educaţie se poate face prin joc, teatru şi alte acţiuni interactive. Cei care au coordonat elevii la aceste activităţi şi au explicat fiecare aspect în parte au fost Cătălin Bîrsan şi Mirela Dragomir, de la Consiliul Judeţean al Elevilor. Camelia Nenu, directorul Palatul Copiilor, spune că introduce acest mod de predare la orele de istorie pe care le susţine, lucru care a dus la note mari la bacalaureatul de anul acesta. De asemenea, în momentul în care iese din clasă după sunarea clopoţelului, este odihnită şi mulţumită că elevii au învăţat cu plăcere şi că s-au simţit bine.
„Este foarte importantă şi educaţia nonformală. Fără să ne dăm seama, învăţăm formal, informal şi nonformal, ajungând să fim din ce în ce mai pregătiţi. Cătălin Bîrsan a venit cu ideea de a face această acţiune pentru că a observat că elevii din şcoală se tem de ideea de nonformal, neînţelegând ce e”, a declarat Camelia Nenu. O astfel de activitate a fost organizată sâmbătă, când li s-a şi explicat profesorilor cât de uşor ar fi la oră dacă ar introduce măcar 10 sau 15 minute din oră şi predarea nonformală.