Elevii de la liceele gălăţene au reuşit, surprinzător, să promoveze în bloc prima probă a Bacalaureatului, la Limba Română, făcând uitate rezultatele catastrofale de anul trecut, când doar 36% dintre absolvenţi erau declaraţi admişi. „Proba de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare în limba română s-a încheiat. Au fost evaluaţi, la această probă, 3.598 de candidaţi, 3 fiind eliminaţi. Dintre aceştia, 2.229 au fost consideraţi, ca nivel de competenţă, experimentaţi, 872 – avansaţi, iar 497 – medii. Cu excepţia primei zile de examinare, când au fost eliminaţi 3 candidaţi, proba a decurs fără incidente”, ne-a declarat Nicoleta Crânganu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean Galaţi. Următoarea probă este evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare în limba maternă, însă aceasta va fi susţinută în ţară doar de către elevii care studiază în limbile minorităţilor. La Galaţi, următoarea probă este cea de evaluare a competenţelor digitale, programată, conform calendarului, în perioada 18-22 iunie 2012, apoi proba de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare într-o limbă de circulaţie internaţională, în perioada 25-27 iulie. Examenul va continua pe 2 iulie, începând cu proba scrisă la Limba şi Literatura Română.
Un nou sistem de evaluare
În bună parte, rezultatele bune de la testarea la Limba Română se datorează şi noului sistem de evaluare pus în practică la acest Bacalaureat, ce presupune, aşa cum aminteam şi anterior, acordarea de calificative în locul notelor. De remarcat este şi faptul că dacă în prima zi a examenului, din cei 1.800 de candidaţi înscrişi, s-au prezentat în cele din urmă doar 1.770, iar trei au fost eliminaţi din examen, în cea de a doua zi numărul elevilor absenţi a crescut la 53, prezentându-se la proba de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare în Limba Română un număr de 1.526 de elevi. Şi la proba de evaluare a competenţelor digitale, nivelurile de competenţă se vor stabili în funcţie de anumite calificative specifice, acesta fiind utilizator experimentat, utilizator avansat, utilizator de nivel mediu şi utilizator începător. Mai pe româneşte, profesorii evaluatori vor verifica cât de bine ştiu elevii să lucreze pe calculator.
Un nou sistem de evaluare
În bună parte, rezultatele bune de la testarea la Limba Română se datorează şi noului sistem de evaluare pus în practică la acest Bacalaureat, ce presupune, aşa cum aminteam şi anterior, acordarea de calificative în locul notelor. De remarcat este şi faptul că dacă în prima zi a examenului, din cei 1.800 de candidaţi înscrişi, s-au prezentat în cele din urmă doar 1.770, iar trei au fost eliminaţi din examen, în cea de a doua zi numărul elevilor absenţi a crescut la 53, prezentându-se la proba de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare în Limba Română un număr de 1.526 de elevi. Şi la proba de evaluare a competenţelor digitale, nivelurile de competenţă se vor stabili în funcţie de anumite calificative specifice, acesta fiind utilizator experimentat, utilizator avansat, utilizator de nivel mediu şi utilizator începător. Mai pe româneşte, profesorii evaluatori vor verifica cât de bine ştiu elevii să lucreze pe calculator.