Primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, şi city-managerul Marius Humelnicu au lansat, miercuri, 08 mai 2019, proiectul finanţat cu fonduri europene "Furnizarea Sistemelor de Colectare Automată a Tarifelor de Călătorie, de Informare a Pasagerilor şi de Management al Flotei de Vehicule pentru Municipiul Galaţi" (e-ticketing). Acesta va fi cel mai modern şi performant sistem e-ticketing din România.
"Pentru prima dată, Primăria municipiului Galaţi are o strategie privind modernizarea transportului public în comun. După achiziţionarea celor 17 troleibuze noi, sistemul e-ticketing este unul dintre paşii pe care îi facem pentru a le oferi gălăţenilor un transport public modern, eficient şi civilizat. Urmează să achiziţionăm primele autobuze noi, de mari şi mici dimensiuni, tramvaie moderne şi să schimbăm, pentru prima dată, liniile de tramvai şi căile de rulare datorită unor proiecte extrem de importante cu finanţare europeană. Mai mult, facem demersuri pentru extinderea reţelei de troleibuze în municipiul Galaţi. Strategia noastră se axează pe două componente - pe de o parte, înnoirea parcului auto, iar pe de altă parte modernizarea infrastructurii de transport. Totul pentru confortul cetăţenilor, cărora dorim să le oferim servicii de calitate", a declarat primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu.
Una dintre cele mai importante facilităţi pentru călători adusă de acest sistem va fi titlul de călătorie pe o perioadă de timp (o oră sau mai mult), ce va fi valabil pe toate traseele. Perioada pentru care va fi emis biletul urmează a fi stabilită de administraţia locală după ce va reface traseele şi va stabili şi tarifele de călătorie.
De unde şi cum vor putea fi obţinute cartelele de călătorie
Titlurile de călătorie (cartele sau bilete) vor putea fi obţinute prin şase modalităţi: de la puncte de vânzare deţinute de către Transurb; Puncte de vânzare ale distribuitorilor terţi; Automate de vânzare a biletelor (AVM); Plata cu card bancar la bordul vehiculului; Prin intermediul site-ului web şi prin intermediul unei aplicaţii de pe telefonul mobil. Punctele de vânzare ale Transurb sunt amplasate în 25 de zone şi vor putea oferi călătorilor: emitere smart carduri nominale (abonamente) şi smartcarduri nenominale, emitere smartcarduri Mifare Ultralight, emitere bilete pe hârtie şi încărcare carduri nominale (abonamente) şi carduri nenominale.
La punctele de vânzare în reţeaua de terţi care vor fi amplasate în 17 zone se va putea efectua doar încărcarea cardurilor nenominale. De asemenea, cardurile şi biletele de călătorie vor putea fi obţinute prin reţeaua TVM în 84 de zone. Informarea pasagerilor cu privire la traseele şi frecvenţa mijloacelor de transport public local se va face prin 102 panouri de informare a pasagerilor amplasate în tot atâtea staţii ce vor fi panouri led multilinii cu 3 şi 6 linii de informare şi dotate cu senzor de lumină ambientală pentru reglarea automată a luminozităţii. În plus, călătorii vor avea la dispoziţie şi o aplicaţie mobilă cu ajutorul căreia îşi pot planifica traseul călătoriei.
Pasagerii vor fi număraţi electronic
Sistemul va dispune de dispozitive de numărare a pasagerilor care vor fi instalate în mijloacele de transport public în comun. Această soluţie va furniza rapoarte precise cu privire la numărul călătoriilor pe fiecare linie în parte. O reţea CCTV compusă din 140 de camere va fi amplasată în reţeaua de transport în tot atâtea staţii. Reţeaua CCTV are scopul de a diminua riscul de vandalism şi alte infracţiuni şi contravenţii. Instalarea acestei reţele va duce la creşterea siguranţei cetăţenilor municipiului Galaţi.
Sistemul e-ticketing va deveni funcţional în toamna acestui an, iar valoarea totală a proiectului este de 26.189.365 lei inclusiv TVA, din care valoarea fondurilor nerambursabile este de 23.936.290 lei.