13 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Cartea de salvare a maşinii, utilă dar nu obligatorie
Cartea de salvare a maşinii, utilă dar nu obligatorie

Probabil pentru a punce punct speculaţiilor apărute în mediul virtual legate de obligativitatea deţinerii cărţii de salvare a maşinii, poliţiştii gălăţeni au venit cu precizări legate de rolul acesteia dar şi de obligativitatea de a o deţine sau nu. Poliţiştii rutieri din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Galaţi informează cetăţenii despre faptul că această carte de salvare la bord este o iniţiativă lansată pe 16 octombrie 2015 de către Automobilul Clubul Român (A.C.R.) împreună cu Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (I.G.S.U.), având ca scop protejarea vieţii persoanelor implicate în accidente rutiere prin scăderea duratei de descarcerare a victimelor. Acest model a fost implementat în România după modelul altor cluburi din Europa, membre ale Federaţiei Internaţionale a Automobilului (F.I.A.).
„Se recomandă printarea color a acesteia şi aşezarea la parasolarul din dreapta conducătorului auto, urmând ca apoi A.C.R. sau staţiile de carburanţi partenere să elibereze un autocolant de semnalizare. Autocolantul se va lipi în interiorul parbrizului, în partea stângă sus sau jos, pentru ca echipajele de descarcerare să poată observa cu uşurinţă prezenţa cărţii de salvare la bordul autovehiculului. În ceea ce priveşte obligativitatea deţinerii la bordul autovehiculului a cărţii de salvare, nu există vreo prevedere legală care să stipuleze acest aspect, astfel că lipsa acesteia nu poate face obiectul vreunei sancţiuni contravenţionale”, a precizat sinsp. Andreea Rogojină, IPJ Galaţi.
Cartea de salvare la bord este un document standardizat în format A4, care prezintă specificaţiile tehnice ale maşinilor, importante pentru reducerea timpului de descarcerare, respectiv: poziţionarea armăturilor cabinei, a rezervorului pentru combustibil, a bateriei, airbag-urilor, generatoarelor de gaz, unităţilor de control etc., precum şi unele puncte adecvate de tăiere, astfel încât, în cazul unui accident rutier, echipajele de descarcerare să intervină cu promptitudine pentru salvarea victimelor.


Articole înrudite