Clubul spaniol de fotbal FC Barcelona a generat venituri de 1,2 milioane euro în mai puţin de două ore de la lansarea unor jetoane virtuale (Fan Tokens) pe platformele socios.com şi Chiliz Exchange, care permit creşterea interacţiunii dintre club şi suporteri, informează agenţia EFE. În primele ore de la lansare, fani din 103 ţări ale lumii au achiziţionat 600.000 de jetoane virtuale la un preţ nominal de 2 euro. Fan Tokens vor fi scoase la vânzare şi miercuri, dar la un preţ stabilit de cerere şi ofertă.
„Răspunsul la lansarea de azi, cu Fan Tokens epuizate în mai puţin de două ore, trimite un mesaj clar către lumea sportului privind capacitatea extraordinară deţinută de Fan Tokens pentru a extrage randamentul maxim al enormelor posibilităţi ce pot fi generate de suporterii globali“, a declarat fondatorul Chiliz y Socios.com, Alexandre Dreyfus, pe site-ul clubului catalan. Prin cumpărarea acestor active digitale, suporterii obţin dreptul de a participa la votarea unor decizii în cadrul clubului. În cazul clubului FC Barcelona, fani săi vor vota designul unui perete din vestiarul de pe Camp Nou.
Şi alte nume importante din Europa, PSG, Juventus, Roma şi Atletico Madrid se numără printre cluburile care au vândut deja Fan Tokens către suporterii lor. Fan Tokens permite de asemenea comunicarea dintre fani şi site-ul clubului, câştigarea unor premii digitale şi reale, cum ar fi interacţiunea cu jucătorii, participarea la apeluri video sau urmărirea meciurilor din tribuna VIP de pe Camp Nou, printre altele. „Fotbalul este un sport global şi suporterii depăşesc cu mult limitele unui stadion, ale oraşului şi inclusiv ale ţării clubului. De fapt, pentru marile echipe ale lumii, fanii care pot intra pe stadion reprezintă doar 0,01%. Restul de 99,99% rămân afară. Faptul că jetoanele FC Barcelona s-au vândut în 103 ţări este cea mai bună dovadă“, a adăugat Dreyfus.