La începutul anului 2016, doar 3% dintre companiile din Uniunea Europeană nu aveau o conexiune la Internet, pe ultimele locuri în rândul statelor membre UE fiind Grecia şi România, unde ponderea companiilor care nu aveau acces la Internet era de 12% şi respectiv 16%, arată datele publicate de Eurostat.
În rândul companiilor UE cu acces la Internet, marea majoritate (95%) utilizau Internetul fix în bandă largă. Cu toate acestea, conexiunile mobile la Internet în bandă largă devin din ce în ce mai comune, în 2016 acest tip de acces la Internet era utilizat de 69% dintre companiile din Uniune, faţă de doar 28% în 2010.
În rândul statelor membre, utilizarea conexiunilor mobile la Internet în bandă largă era cea mai răspândită în rândul companiilor din Finlanda (94%), Danemarca şi Croaţia (88%), la polul opus fiind Bulgaria (45%), România şi Grecia (mai puţin 55%).
De asemenea, în anul 2016 aproape 70% din companiile din UE furnizau angajaţilor dispozitive portabile cu o conexiune mobilă la Internet. Pe primele locuri sunt companiile din statele nordice — Finlanda (94%), Danemarca (92%) şi Suedia (85%), iar pe ultimele locuri sunt companiile din Bulgaria (41%) şi România (43%).