16 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Unele maşini hibride consumă de patru ori mai mult combustibil decât indică producătorii
Unele maşini hibride consumă de patru ori mai mult combustibil decât indică producătorii

Autovehiculele de tip hibrid, considerate ''prietenoase cu mediul'', produc de patru ori mai mult dioxid de carbon (CO2) în comparaţie cu specificaţiile producătorilor, se arată într-un raport australian, publicat recent, citat de Xinhua.
Raportul, întocmit de Australian Automobile Association (AAA), a descoperit că în cadrul unor teste efectuate în condiţii reale unele vehicule noi utilizează cu 59% mai mult combustibil faţă de informaţiile furnizate în materialele publicitare.
Un vehicul electric hibrid testat de AAA utiliza de patru ori mai mult combustibil decât specifica producătorul său, fapt care încărca factura proprietarilor acelui tip de maşină cu peste 750 de dolari faţă de ceea ce se arăta în reclame.
Pe baza acestui raport, AAA a făcut un apel la guvernul australian pentru introducerea obligativităţii testărilor în condiţii reale a emisiilor generate de maşinile noi.
''Reglementări mai stringente cu privire la emisii au ca rol reducerea poluării şi a cantităţii de combustibil utilizat, însă rezultatele noastre sugerează că astfel de beneficii se produc, în principal, numai în laborator'', a declarat Michael Bradley, director executiv în cadrul AAA, în cadrul unui comunicat emis luni.
''Sistemul actual îi duce în eroare pe consumatori şi organismele de reglementare. Doar testările în condiţii reale pot reduce costurile pentru consumatori şi pot aduce beneficii ecologice semnificative'', a adăugat acesta, conform sursei citate.
În cadrul studiului desfăşurat pe parcursul a 18 luni, cu o valoare de 390.000 de dolari americani, AAA a realizat teste în condiţii reale asupra a 30 de vehicule. Însă asociaţia a ales să nu divulge detalii despre maşinile în cazul cărora rezultatele au fost slabe, deoarece acest lucru nu ar fi corect faţă de automobilele care nu au fost testate.
În anul 2002, diferenţa dintre valoarea consumului de combustibil constată în condiţii reale şi cea din testele de performanţă efectuate în laborator a fost de 10%. Cifra a crescut la 35% în 2014 şi se estimează că va ajunge la 49% până în 2020 în condiţiile în care producătorii continuă să îşi optimizeze testele de laborator.
Calitatea combustibilului din Australia este considerată cea mai slabă din cele 35 de state membre ale Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE), benzina fără plumb conţinând până la 150 părţi per milion (ppm) de sulf în comparaţie cu cel mai bun combustibil din lume, despre care AAA susţine că are un conţinut de sulf de sub 10 ppm.


Articole înrudite