Compania japoneză Sony, un gigant al industriei de produse electronice, a prezentat recent la Tokyo noua versiune a câinelui-robot Aibo, conectat la internet şi înzestrat cu inteligenţă artificială, cu două luni înainte de debutul anului 2018, Anul Câinelui în horoscopul chinez şi în cel nipon, informează AFP.
Noul Aibo, care va fi comercializat în Japonia începând din ianuarie, este un robot-câine fabricat cu o carcasă de nuanţa fildeşului, cu o înălţime de 30 de centimetri, cu urechi negre, o coadă mişcătoare şi ochi capabili să exprime diverse emoţii.
El este înzestrat însă şi cu o serie de senzori, camere foto-video şi microcipuri, iar conexiunea sa de internet permite proprietarului să interacţioneze cu el de la distanţă, prin intermediului unui smartphone.
Primul Aibo, lansat în iunie 1999, a avut mare succes, cu 3.000 de prime unităţi care s-au vândut în Japonia în doar 20 de minute, în pofida unui preţ ridicat — 250.000 de yeni (aproape 1.900 de euro la cursul actual).
În total, Sony a vândut peste 150.000 de unităţi pe plan mondial până în 2006, când dificultăţile financiare au constrâns grupul nipon să oprească producţia pentru acest obiect de lux, considerat şi puţin cam frivol.
Grupul japonez a menţinut însă până în 2014 "clinicile Aibo", un sistem de service pentru proprietarii de câini-roboţi, pe care i-a invitat apoi — într-o manieră politicoasă — să se descurce pe cont propriu atunci când aveau nevoie să "îngrijească" micile defecţiuni ale robotului. Anumiţi ingineri de la Sony, care s-au pensionat, au început în acel an să joace rolul unor reparatori oficiali ai acestor dispozitive.
Sony a precizat că nu prevede o relansare a "clinicilor veterinare" pentru vechiul model Aibo.
Noul model Aibo va fi comercializat la preţul de 198.000 de yeni (aproape 1.500 de euro).