Statisticile arată că 8,5 trilioane de mesaje SMS sunt trimise, în medie, în fiecare an la nivel global. Zilnic, se trimit de 22 de ori mai multe SMS-uri decât tweet-uri şi de 14 ori mai multe decât mesaje pe Facebook.
Având toate aceste statistici, nu este de mirare că echipele de marketing găsesc publicitatea prin SMS ca o armă puternică pentru a duce campaniile către succes. În multe industrii, SMS marketing-ul este principală metodă de marketing direct.
Sfaturi extrem de utile pentru a desfăşura o campanie eficientă:
1. Simplu şi Scurt
“Regula Simplu şi Scurt ar putea fi cea mai importantă dintre toate şi te poate conduce la rezultate uimitoare. Majoritatea companiilor de telefonie mobilă limitează mesajele la 160 de caractere, este foarte important ca mesajul tău să se încadreze în această limită sau cel puţin prima parte a mesajului să transmită esenţa campaniei tale. Un mesaj de exemplu ar fi: La următoarea comandă aveţi reducere 40%. Oferta expiră în două zile. Intră pe smsadvert.ro. Acest mesaj poate face minuni deoarece este drept la ţintă, conţine instrucţiuni simple şi te anunţă că oferta expiră curând, ceea ce îndreaptă clientul către o acţiune imediată. Este important întototodată ca într-o campanie de SMS marketing să incluzi o ofertă de care să fii sigur că ar putea fi pe placul celor mai mulţi destinatari”, explică specialistul de la www.smsadvert.ro, Cosmin Campian.
2. Alege momentul potrivit
“Întodeauna campaniile care au un termen limită de expirare, preferabil ca acesta să fie de maxim 2-3 zile, beneficiază de un succes mai mare decât cele care conţin oferte pe perioade nelimitate. De asemenea, s-a dovedit în timp ca fiind mai eficiente campaniile desfăşurate în jurul orei 10 dimineaţă. Campaniile desfăşurate în weekend au un impact mai mic de regulă. Aceste reguli se aplică în majoritatea campaniilor de SMS marketing, dar nu se aplică în toate cazurile. Testează ore şi zile diferite, apoi evaluează rezultatele pentru a te asigura că desfăşori campaniile tale la momentul potrivit”, explică specialistul.
3. Segmentarea clienţilor
“Foarte multă lume, dintre cei care s-au abonat deja la notificări, se plânge de mesajele de marketing pe care le primesc şi le consideră adesea nefolositoare. Încearcă să trimiţi întodeauna mesaje utile pentru clienţii tăi, mesajele trebuie să fie personalizate în funcţie de nevoile lor. Creează liste diferite de contacte în funcţie de vârstă, interese, acţiuni înregistrate în site-ul sau aplicaţia ta. Având în vedere că majoritatea persoanelor folosesc deja un smartphone, asigură-te că măsori impactul campaniilor şi astfel te apropii de nevoile fiecărui client”, declară specialistul.
4. Scurtează link-urile
“Link-urile din campaniile tale pot fi foarte lungi şi nu se încadrează în cele 160 de caractere disponibile într-un mesaj. Foloseşte servicii precum Goo.gl sau Bit.ly pentru a scurta link-urile. Un alt avantaj pe care ţi-l oferă link-urile scurte este acela de a monitoriza mai uşor click-urile din mesajele SMS trimise de ţine, astfel vei putea vedea care este impactul campaniei tale de SMS marketing”, conchide Cosmin Campian.