"Strategia europeană pentru Dunăre este absolut crucială" pentru a scoate aceste economii din criza economică şi a asigura "o dezvoltare durabilă", a declarat pentru AFP Hahn pe marginea unei conferinţe încheind şase luni de consultări publice în toate ţările riverane unuia dintre cele mai lungi fluvii ale Europei.
"Ea trebuie să întărească economia noastră nu numai pe termen scurt dar şi pentru un viitor mai îndepărtat şi să atace factorii ce limitează potenţialul de dezvoltare", a adăugat el.
Mai multe ţări riverane Dunării, ca România, Serbia sau Ungaria au cunoscut o recesiune în 2009. Printre obstacolele la dezvoltarea economică figurează incapacitatea unor infrastructuri rutiere şi feroviare dar şi portuare, a subliniat secretarul de stat în Ministerul ungar al Afacerilor Externe Zsolt Nemeth.
"Întregul potenţial de transport fluvial pe Dunăre nu este utilizat. Din volumul ce ar putea fi transportat, numai 3 la 6 la sută tranzitează pe Dunăre", a insistat Hahn.
Organizată la Mamaia, în România, această conferinţă încheie şase luni de consultări publice în vederea adoptării către anul 2011 a unei strategii a Uniunii Europene pentru dezvoltarea exploatării acestui fluviu păstrând în acelaşi timp echilibrul său ecologic după modelul a ceea ce a fost făcut pentru zona din jurul Mării Baltice.
În afară de reprezentanţi ai Uniunii Europene, delegaţii din toate ţările riverane Dunării /Germania, Austria, Ungaria, Croaţia, Bosnia, Bulgaria, România, Republica Cehă, Slovacia, Serbia, Slovenia, Ucraina, Muntenegru şi Republica Moldova/ participă la această conferinţă până vineri.
Având o lungime de 2.860 de kilometri, Dunărea izvorăşte din Germania şi se varsă în Marea Neagră printr-o deltă situată în România şi Ucraina, adaugă AFP.
"Ea trebuie să întărească economia noastră nu numai pe termen scurt dar şi pentru un viitor mai îndepărtat şi să atace factorii ce limitează potenţialul de dezvoltare", a adăugat el.
Mai multe ţări riverane Dunării, ca România, Serbia sau Ungaria au cunoscut o recesiune în 2009. Printre obstacolele la dezvoltarea economică figurează incapacitatea unor infrastructuri rutiere şi feroviare dar şi portuare, a subliniat secretarul de stat în Ministerul ungar al Afacerilor Externe Zsolt Nemeth.
"Întregul potenţial de transport fluvial pe Dunăre nu este utilizat. Din volumul ce ar putea fi transportat, numai 3 la 6 la sută tranzitează pe Dunăre", a insistat Hahn.
Organizată la Mamaia, în România, această conferinţă încheie şase luni de consultări publice în vederea adoptării către anul 2011 a unei strategii a Uniunii Europene pentru dezvoltarea exploatării acestui fluviu păstrând în acelaşi timp echilibrul său ecologic după modelul a ceea ce a fost făcut pentru zona din jurul Mării Baltice.
În afară de reprezentanţi ai Uniunii Europene, delegaţii din toate ţările riverane Dunării /Germania, Austria, Ungaria, Croaţia, Bosnia, Bulgaria, România, Republica Cehă, Slovacia, Serbia, Slovenia, Ucraina, Muntenegru şi Republica Moldova/ participă la această conferinţă până vineri.
Având o lungime de 2.860 de kilometri, Dunărea izvorăşte din Germania şi se varsă în Marea Neagră printr-o deltă situată în România şi Ucraina, adaugă AFP.