18 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Guvernul Bulgariei intenţionează să construiască 288 kilometri de autostrada în următorii trei ani, până la finalul mandatului său, a declarat ministrul dezvoltării regionale din ţara vecină, Rosen Plevneliev. Potrivit lui Plevneliev, programul reprezintă mai mult decât s-a construit în Bulgaria în toţi cei 35 de ani ai regimului socialist, informează Novinite.com. Bulgaria se afla la coadă clasamentului european privind lungimea autostrăzilor la mia de km pătraţi, cu numai 3,8 km de autostradă/ 1.000 km pătraţi. Potrivit datelor prezentate de ministrul bulgar al dezvoltării, Germania are 32 km de autostradă la mia de km pătraţi, Italia 28, Austria 10, Slovenia 14, iar Lituania 6 km de autostradă/ 1.000 km pătraţi.
Totuşi, pe ultimul loc în clasament se poziţionează România (321 km de autostradă) ceea ce înseamnă 1,35 km de autostradă/ 1.000 km patraţi. La începutul lunii decembrie 2010, ministrul de resort, Anca Boagiu, a prezentat programele prioritare în domeniul Transporturilor, precizând că Ministerul Transporturilor are în derulare proiecte de peste 5,5 miliarde de euro, din care peste jumătate se referă la construcţia de autostrăzi şi variante ocolitoare. În prezent, în România sunt deschise şantiere pentru construcţia a 243 km de autostradă, care ar trebui finalizaţi şi daţi în exploatare la finele anului viitor, conform termenelor de finalizare.

De ce sunt proaste drumurile bulgăreşti

Între anii 2014 şi 2020, autorităţile bulgare vor avea nevoie de o finanţare de 2,5 miliarde de euro pentru autostrăzile "Struma", "Hemus" şi "Marea Neagră". Iar pentru întreaga infrastructură de drumuri va fi necesară suma de 5 miliarde de euro, a precizat ministrul Plevneliev. "Struma" este principala prioritate, prevăzută pentru anii 2001-2015, a mai spus oficialul bulgar. Potrivit lui, alte priorităţi sunt podurile pe Dunăre, tunelul sub trecătoarea Sipka din Stara Planina, precum şi drumul care să unească Sofia cu Kalotina, punctul vamal de la frontieră cu Serbia. Plevneliev a explicat că starea proastă a drumurilor din Bulgaria se datorează în principal explodării numărului de camioane până la peste 291.000 şi de autoturisme până la 2,5 milioane.

Articole înrudite