Impact naval pe Dunăre în dreptul Portului Galaţi, în zona industrială. Un tanc petrolier sub pavilion maltez care descărcase bitum lichid la complexul de pontoane al unei societaţi comerciale a ratat manevra de întoarcere. Tancul, pilotat conform legilor fluviale de un pilot al AFDJ Galaţi, a acroşat un alt petrolier, dar a lovit în plin şi complexul de pontoane de unde tocmai plecase. Acesta a devenit impracticabil. Pagubele se ridică la peste 50.000 de euro. Se pare că unul dintre motoarele tancului petrolier s-ar fi defectat, dar ancheta continuă şi asupra pilotului, acesta fiind temporar suspendat din activitate. După terminarea operaţiunilor de descărcare, tancul petrolier sub pavilion maltez nu a apucat decât să înceapă manevrele de întoarcere când a avut loc impactul, incidentul fiind surprins de o cameră de supraveghere.
Poliţiştii de la Transporturi Navale au facut primele constatări. „Tancul petrolier a acroşat un alt petrolier şi apoi a lovit pontonul unei societăţi comerciale. Pontonul respectiv este acum nefuncţional. Poliţia Transporturi Navale face cercetări sub aspectul de distrugere. Proprietarul pontonului ne-a sesizat în acest caz”, a precizat cms. Ionuţ Grumăzescu.
Ancheta principală este făcută de Căpitania Zonală Galaţi. Din primele date paguba ajunge la 50.000 euro şi va fi plătită de armator. Accidentul ar fi avut loc pe seama defectarii unui motor. „Impactul a avut loc pe fondul defectării motorului principal al tancului petrolier maltez, survenit în timp ce se executau manevrele de întoarcere. Deocamdată nu învinovăţim pe nimeni, dar se fac cercetări asupra întregului incident, aşa că şi pilotul este suspendat şi consemnat la ţărm. Când pilotul navei dorea să efectueze un rondou, s-a defectat un motor şi urmare a acestui fapt, nava a venit uşor în derivă, acroşând complexul existent, producându-se defecţiuni. Pagubele în valoare de 50.000 euro vor fi plătite de armator. Nava este reţinută la ancoră şi va fi eliberată când se va finaliza cercetarea”, a precizat directorul Căpităniei Zonale Galaţi, Mircea Sârbu. Deocamdată ancheta nu exclude nici combinarea defecţiunii cu eroarea de pilotaj, de aceea pilotul fiind suspendat. Nava vinovată este reţinută la ancoră în Galati până la finalizarea anchetei. Echipajul şi pilotul au fost testaţi pentru consumul de substanţe psihotrope, dar analiza a ieşit negativă. Pilotul are o vastă experienţă în navigaţie, spun anchetatorii.