20 SEPTEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Vânzările de electronice au crescut în 2011 cu 8,6% faţă de anul anterior şi au atins valoarea de 293 milioane euro, fiind susţinute de promoţiile continue de pe piaţă şi de o rată scăzută de penetrare pentru electronice, în special pentru televizoarele plate, potrivit raportului GfK Temax.
Pentru televizoare, campaniile promoţionale au afectat preţul mediu care a scăzut cu 8% şi au reuşit să atragă consumatorii în magazine şi să deblocheze „în sfârşit” decizia de cumpărare. În ani de criză, precum 2009 şi 2010, consumatorii au amânat achiziţionarea de bunuri de folosinţă îndelungată.
Vânzările de Crăciun au fost de asemenea importante. Vânzările din ultimul trimestru au însumat 110 milioane de euro, făcând un salt de 10,2%, comparativ cu acelaşi trimestru al anului 2010.
În decembrie 2011, preferinţe consumatorilor s-au îndreptat către segmentul TV/Audio şi segmentul consolelor video. Vânzările de televizoare au crescut cu 15% în T4, urmate îndeaproape de sistemele audio cu 7%. Câştigătorul sezonier a fost categoria consolelor video cu o creştere de 26%.
Anul trecut reprezintă o premisă pozitivă pentru creştere în 2012, acesta trebuind să aducă o creştere în interes, distribuţie şi penetrare pentru noile tehnologii, precum 3D, Smart TV sau Blu-Ray.
Piaţa foto a avut performanţe cu 17,4% mai bune de la an la an, ajungând la o valoare totală de 46 milioane de euro în 2011. Aproape o treime din aceste vânzări au fost făcute în ultimul trimestru din 2011, aducând o performanţă solidă de 13 milioane de euro.
O contribuţie puternică au avut vânzările lunii decembrie care s-au bazat preponderent pe camere „entry level”. În decembrie, trei pătrimi din vânzările de camere foto digitale au fost cu modele pentru începători, cu preţul sub 100 euro.
Aparatele foto compacte, deşi s-au confruntat cu o eroziune de preţ de 10%, au reuşit să aducă o valoare adiţională de 6%, de la trimestru la trimestru.
Volumele de vânzări la camerele mirrorless (fără oglindă) nu sunt deocamdată semnificative, dar 2012 aduce previziuni mai bune pentru aceste produse inovative, precizează analiza companiei de cercetare de piaţă GfK România.


Articole înrudite