Percepţia managerilor de companii din România faţă de evoluţiile economice din următoarele luni s-a erodat, arată un barometru de conjunctură economică, prezentat de preşedintele Camerei Franceze de Comerţ şi Industrie în România, Bruno Roche.
Potrivit barometrului, indicatorul compozit a fost în scădere constantă de la începutul anului, pe o scară de la 1 la 5, stabilindu-se la 3,04 puncte.
Indicatorul este realizat pe un eşantion mixt de şefi de companii români şi francezi, reprezentând companiile membre CCIFER, şi trece în revistă percepţia pe termen scurt a nouă indicatori - economic, politic, social, cifră de afaceri, rentabilitate, personal, investiţii, moral, atractivitatea României.
Sectoarele cele mai afectate în prezent sunt turismul (-20% în raport cu iunie 2012) - în urma diminuării activităţii în afara sezonului - şi comerţul (-9% în raport cu iunie 2012) - în urma întârzierii relansării consumului.
Sectorul cel mai optimist este cel financiar - bancar (+12%, în raport cu iunie 2012).
Comparând indicatorii 2012 cu cei 2011, se remarcă o percepţie mai puţin optimistă a şefilor de companie din comerţ şi servicii (-7%) şi mai optimistă a celor din sectorul energetic (+10%).
Pentru celelalte sectoare, percepţia pe termen mediu pare să se erodeze de la un an la altul, cu excepţia construcţiilor, unde evoluţia sectorului este văzută pozitiv (+2%).