Un tânăr din cinci nu termină şcoala primară în ţările în curs de dezvoltare şi unu din cinci adulţi din ţările dezvoltate nu dispune de calificările necesare pentru a-şi găsi un loc de muncă, potrivit unui raport UNESCO dat publicităţii marţi, relatează AFP.
În ţările dezvoltate, 160 de milioane de adulţi (22%) „nu au calificările necesare care să le permită să aplice pentru un loc de muncă sau pentru a citi un ziar”, se arată în raport.
În 2015, puţine ţări vor putea atinge cele şase obiective ale „Educaţiei pentru Toţi” (EPT) fixate în 2000 la Dakar de un număr de 164 de ţări, „în pofida progreselor importante din anumite regiuni”, estimează cel de-al 10-lea raport anual care monitorizează acest program.
Progresele în ceea ce priveşte şcolarizarea au fost cu siguranţă „foarte rapide în perioada 2000-2010, în special datorită Indiei şi Africii subsahariene”.
Însă de doi ani, s-a constatat o stagnare, cu 61 de milioane de copii (9%) care nu au mers la şcoală, a declarat în cadrul unei conferinţe de presă François Leclercq, şeful echipei de cercetare care a realizat acest raport.
Circa 250 de milioane copii cu vârsta necesară pentru a fi înscrişi în şcoala primară (39% dintre copii), care merg la şcoală sau nu, „nu ştiu în prezent să citească sau să scrie”, în timp ce 71 de milioane adolescenţi (18% dintre adolescenţi) nu urmează cursurile liceale şi nu au „competenţele necesare pentru a obţine un loc de muncă”. UNESCO denunţă o lipsă severă a structurilor care le-ar putea oferi „o a doua şansă”.