Consumatorul român e mai pesimist, îşi asumă puţine riscuri şi tinde să cumpere doar produsele de care are nevoie. Acestea sunt concluziile prezentate de compania de cercetare de piaţă GFK. De asemenea, criza i-a făcut pe români mai dispuşi să economisească bani şi mai precauţi la împrumuturile bancare.
Criza a schimbat atitudinea consumatorului: este mai pesimist, cumpără mai puţin şi doar produsele de bază. A renunţat la distracţie şi petrece mai mult timp acasă, cu familia.
Comportamentul românilor în privinţa serviciilor financiare este unul dual, arată studiul GFK. Ei vor să economisească bani, dar în acelaşi timp vor să cheltuiască pe bunuri care să le ofere un anumit status social.
Dintre românii care deţin credite, jumătate se simt presaţi şi nu le place ideea de a avea un credit. Majoritatea consumatorilor caută cele mai bune produse din piaţa bancară şi sunt puţin interesaţi să devină clienţi fideli unei singure bănci.
Criza a schimbat atitudinea consumatorului: este mai pesimist, cumpără mai puţin şi doar produsele de bază. A renunţat la distracţie şi petrece mai mult timp acasă, cu familia.
Comportamentul românilor în privinţa serviciilor financiare este unul dual, arată studiul GFK. Ei vor să economisească bani, dar în acelaşi timp vor să cheltuiască pe bunuri care să le ofere un anumit status social.
Dintre românii care deţin credite, jumătate se simt presaţi şi nu le place ideea de a avea un credit. Majoritatea consumatorilor caută cele mai bune produse din piaţa bancară şi sunt puţin interesaţi să devină clienţi fideli unei singure bănci.