02 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Este declaraţia preşedintelui IMM-urilor gălăţene, Marian Filimon, în ceea ce priveşte numărul navelor care tranzitează cele două porturi aflate pe malul Dunării. „Traficul de mărfuri prin cele două porturi a scăzut la zece la sută comparativ cu volumul traficului înregistrat înainte de 1989, principalele motive fiind declinul economic al oraşului, cât şi al judeţului, dar şi numărul mare de taxe pe care trebuie să le plătească comandanţii de navă sau armatorii care doresc să îşi transporte mărfurile prin portul Galaţi. La ora actuală, în opinia mea, sunt trei instituţii ale statului care parazitează activitatea Dunării şi care sunt supradimensionate din punct de vedere al cheltuielilor de personal şi al costurilor şi care au inventat tot felul de taxe care sunt sufocante şi care se fac venituri la bugetul de stat. Este vorba de taxa de canal, taxa de pilotaj, taxa de manevră portuară, taxa acvatoriu, taxa minimală de port, taxa de şalupă, taxa de coordonare şi dirijare trafic. În portul de la Galaţi bate vântul şi este o mare sărbătoare când acostează câteva nave”, n-a declarat Marian Filimon. Acesta ne-a precizat că o soluţie care ar trebui luată pentru revigorarea traficului este reducerea numărului de taxe, astfel încât portul Galaţi să poată fi atractiv şi să poată „concura” cu portul Contanţa.

Articole înrudite