15 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
După o vară torida în SUA, în care au fost înregistrate temperaturi record, incendiile din Rusia, inundaţiile din Marea Britanie, Japonia şi Thailanda, 8 din 10 companii importante cred că activităţile lor sau ale lanţurilor de aprovizionare ar putea fi compromise de schimbările de climă.
Potrivit unui nou raport realizat de Carbon Disclosure Project (CDP), înmulţirea evenimentelor meteorologice extreme justifică faptul că schimbările climatice au ajuns pe agenda liderilor globali; peste 37% din companii percep riscurile ca fiind reale şi prezente, faţă de un procent de 10%, înregistrat în urmă cu doi ani.
Din cele 500 de companii care au răspuns studiului CDP Global 500, 379 - adică 8 din 10 - spun că integrează schimbările climatice în strategia lor de afaceri, în creştere de la 68%, valoare constatată în 2011.
"Evenimentele meteo extreme cauzează mari dificultăţi pieţelor", spune Paul Simpson, CEO Carbon Disclosure Project. "Investitorii se aşteaptă ca marile companii să analizeze problema climatică. Există lideri şi subordonaţi, dar factorul economic, care presupune o acţiune, este tot mai popularizat şi tot mai mulţi investitori solicită date legate de vreme de la companii. Guvernele care vor să pună pe picioare economii puternice ar trebui să ia aminte.
Raportul CDP a fost co-redactat de PwC în numele a 655 investitori instituţionali şi oferă informaţii anuale actualizate despre emisiile de gaze şi strategiile legate de schimbarea climatului, întreprinse de marile corporaţii ale lumii. Bayer şi Nestle au ieşit pe primele locuri la "masa verde" unde se discută problemele despre transparenţă şi acţiunile care trebuie întreprinse.
Chiar dacă este sugerat faptul că emisiile marilor companii au scăzut cu 14% începând cu 2009, când criza economică a determinat frânarea industrială, aproape o treime din companiile intervievate nu au raportat nicio scădere a emisiilor şi doar 4 din 10 precizează că reducerea emisiilor lor au fost în ton cu paşii întreprinşi pentru combaterea schimbărilor meteorologice globale.
Malcolm Preston, şeful diviziei de analiză a sustenabilităţii şi schimbărilor climatice globale din cadrul PwC, a declarat că, "în ciuda progresului anual, realitatea este că nivelul implicării companiilor private şi naţionale în vederea reducerii emisiilor poluante se situează foarte jos, sub cerinţele minime. Companiile s-au învăţat să traverseze perioade lungi de instabilitate, creştere anemică şi preţuri volatile la mărfuri şi produse. Dacă nu va fi impusă o autoritate, capacitatea (şi voinţa) companiilor de a planifica şi acţiona, cu precădere în zona energetică, a distribuţiei şi a riscurilor, va fi sub aşteptări".
"Guvernele nu au transpus declaraţiile în fapte, nu au reuşit să combată schimbările climatice, printr-o reglementare serioasă a legislaţiei sau stabilirea unor targeturi de emisii poluante", a mai spus Malcolm Preston.


Articole înrudite