Producătorii europeni vor avea anul viitor un buget de 179 de milioane de euro pentru a promova produsele agricole în interiorul şi în exteriorul UE, dar şi pentru a continua să găsească noi pieţe, se arată într-un comunicat publicat recent de Comisia Europeană.
Bugetul adoptat de Comisia Europeană va cofinanţa campaniile promoţionale care se adresează în special pieţelor cu potenţial ridicat de creştere, în particular China, Japonia, Asia de Sud-Est, Mexic, Columbia şi Canada.
Această orientare este în linie cu campania lansată la începutul anului de Phil Hogan, comisarul pentru agricultură şi dezvoltare rurală, menită să găsească noi pieţe de desfacere şi să sprijine consumul produselor din UE pe plan global.
În interiorul UE, campania se va concentra pe cofinanţarea programelor destinate să-i informeze pe consumatori în legătură cu diversele scheme şi etichete de calitate în UE: organică, Indicaţie Geografică Protejată (PGI), Denumire de origine Protejată (PDO), Specialitate tradiţională garantată (TSG). În plus, un buget special va fi alocat pentru promovarea consumului de fructe şi legume pentru a-i încuraja pe cetăţenii europeni să adopte obiceiuri alimentare sănătoase dar şi pentru a-i sprijini pe producătorii europeni de fructe şi legume.