Agenţia pentru Protecţia Mediului (APM) Galaţi informează toţi titularii/deţinătorii de autorizaţii de mediu/autorizaţii integrate de mediu, despre apariţia Ordinului nr. 1171/05.11.2018 privind aprobarea procedurii de aplicare a vizei anuale a autorizaţiei de mediu şi autorizaţiei integrate de mediu, publicat în Monitorul Oficial al României Partea I nr. 967/15.11.2018. Astfel, s-a eliminat ideea de autorizaţie valabilă cinci sau zece ani. Noua procedură reglementează condiţiile de solicitare, de aplicare sau de respingere a vizei anuale a autorizaţiei de mediu şi autorizaţiei integrate de mediu, în acord cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă nr. 195/2005 din 22 decembrie 2005 privind protecţia mediului, aprobată prin Legea nr. 265/2006 cu modificările şi completările ulterioare.
Având în vedere faptul că Autorizaţia de mediu şi autorizaţia integrată de mediu îşi păstrează valabilitatea pe toată perioada în care beneficiarii lor obţîn viza anuală, toţi titularii/deţinătorii de autorizaţii de mediu/autorizaţii integrate de mediu trebuie să solicite (viza anuală) la Agenţia pentru Protecţia Mediului Galaţi în fiecare an cu minim 60 de zile înainte de ziua şi luna în care a fost emisă autorizaţia de mediu sau autorizaţia integrată de mediu. Pentru derularea procedurii de aplicare a vizei anuale nu se percep taxe sau tarife.
De exemplu, dacă firma obţine autorizaţia pe 15 martie 2019, trebuie să ceară viza, în fiecare an, cu cel puţin 60 de zile înainte de 15 martie ca să funcţioneze legal şi anul următor. Solicitarea vizei la emitentul autorizaţiei se face în baza următoarelor documente: o cerere specială, disponibilă în anexele ordinului menţionat; raportul anual de mediu, după caz; o declaraţie pe propria răspundere că desfăşoară activitatea în aceleaşi condiţii pentru care a fost emisă autorizaţia de mediu sau autorizaţia integrată de mediu şi că nu au intervenit schimbări care să afecteze condiţiile stabilite prin autorizaţie (există un model pentru declaraţia această în acelaşi ordin).
În termen de 10 zile de la înregistrarea solicitării la autoritatea emitentă a actului de reglementare, autoritatea publică competenţă pentru protecţia mediului verifică documentaţia depusă şi stabileşte data verificării amplasamentului, scrie în proiect. Dacă, în urmă vizitei de amplasament, autorităţile constată că încă există concordanţă între ce scrie în autorizaţie şi cum stau lucrurile la faţă locului, atunci va acorda viza anuală. În caz de nereguli însă, i se va da operatorului economic un termen de 30 de zile că să pună lucrurile în legalitate.
Citeşte pe aceeaşi temă şi Noutate legislativă: Viză anuală pentru autorizaţia de mediu