20 SEPTEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
AJFP Galaţi: Instituţiile/autorităţile publice obligate să se înroleze în PatrimVen, de la 1 MARTIE 2022
AJFP Galaţi: Instituţiile/autorităţile publice obligate să se înroleze în PatrimVen, de la 1 MARTIE 2022

Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice (AJFP) Galaţi informează că, „potrivit prevederilor art. 69. - Colaborarea dintre autorităţile publice, instituţiile publice sau de interes public din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscală, cu modificările şi completările ulterioare:
(1^1) Autorităţile publice, instituţiile publice sau de interes public sunt obligate să se înroleze în sistemul informatic PatrimVen, astfel cum acesta este definit la art. 701 alin. (2) (…).
… (4) Ori de câte ori o instituţie sau autoritate publică trebuie să soluţioneze o cerere a unei persoane fizice sau juridice, iar pentru soluţionarea cererii legislaţia specifică prevede prezentarea unui certificat de atestare fiscală, a unei adeverinţe de venit sau a unui alt document cu privire la situaţia fiscală a persoanei în cauză, instituţia sau autoritatea publică are obligaţia să solicite certificatul de atestare fiscală, adeverinţa de venit sau documentul respectiv de la organul fiscal competent. În acest caz, persoana fizică sau juridică NU mai are obligaţia depunerii certificatului, adeverinţei sau documentului. (…)
Prevederile  art. 701 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscală, cu modificările şi completările ulterioare reglementează modalitatea de colaborare:
(1) Furnizarea de informaţii şi documente între Ministerul Finanţelor/A.N.A.F. şi autorităţile publice, instituţiile publice şi de interes public din administraţia publică centrală şi locală, precum şi alte persoane juridice de drept privat, în temeiul prezentului cod sau al altor acte normative, se realizează, în formă dematerializată, astfel:
a) în cazul autorităţilor publice, instituţiilor publice şi de interes public din administraţia publică centrală şi locală utilizând sistemul informatic propriu al Ministerului Finanţelor/A.N.A.F., denumit PatrimVen;
b) în cazul persoanelor juridice de drept privat utilizând sisteme informatice dedicate.
(2) PatrimVen este un depozit de date în care sunt colectate şi agregate date obţinute de Ministerul Finanţelor Publice/A.N.A.F., în condiţiile legii, de la autorităţile/instituţiile publice şi de interes public, din administraţia publică centrală şi locală ori de la contribuabili/plătitori şi care sunt puse la dispoziţia autorităţilor publice, instituţiilor publice şi de interes public din administraţia publică centrală şi locală, precum şi altor persoane juridice de drept privat, în beneficiul cetăţenilor şi în scopul realizării atribuţiilor stabilite de normele juridice care reglementează activitatea instituţiilor, autorităţilor ori persoanelor juridice de drept privat care primesc respectivele informaţii şi/sau documente.
(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), la solicitarea autorităţilor judiciare ori în situaţia în care, din motive tehnice, informaţiile sau documentele nu pot fi furnizate prin PatrimVen, acestea se pot transmite în format letric sau pe dispozitive/suporturi de stocare a datelor.
(4) Prin Ordin al preşedintelui A.N.A.F. se aprobă:
a) procedura de înrolare, precum şi modalităţile de acces în PatrimVen;
Potrivit art. VIII din Ordonanţa Guvernului nr. 11/2022, prevederile art. 701 alin. (4) lit a) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, astfel cum a fost modificată intră în vigoare la 1 martie 2022.
b) condiţiile de furnizare a informaţiilor, modelul-cadru al protocolului de colaborare, procedura privind schimbul de informaţii între A.N.A.F. şi persoanele juridice de drept privat semnatare, precum şi modalităţile de acces în sistemele informatice dedicate.
În Monitorul Oficial nr. 136/10/02/2022 a fost publicat Ordinul ministrului finanţelor nr.109/2022 pentru aprobarea Procedurii privind înrolarea, precum şi modalităţile de acces în PatrimVen.
Facem precizarea că toate cele 65 de Unităţi administrative din judeţul Galaţi utilizează sistemul informatic PatrimVen, iar acest lucru a simplificat atât activitatea funcţionarilor publici, cât şi a cetăţenilor, care nu se mai deplasează la sediile A.N.A.F. pentru obţinerea unor adeverinţe de venit, care să fie depuse la Primărie, pentru obţinerea unor ajutoare cum sunt ajutoarele sociale, ajutoare de încălzire, cantină socială, cămine de bătrâni etc.
De asemenea, Agenţia Judeteană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Galaţi (A.J.O.F.M. Galaţi) este utilizator al sistemului informatic PatrimVen, iar cetăţenii nu mai solicită Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală adeverinţele de venit, pentru depunerea dosarului de şomaj.
Un alt exemplu de instituţie publică este Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Galaţi (A.J.P.I.S. Galaţi), utilizator al sistemului informatic PatrimVen, pentru completarea dosarelor în cadrul activităţii specifice, astfel încât, şi în relaţia cu această instituţie publică, cetăţenii nu mai solicită Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală adeverinţele de venit pentru obtinerea indemnizaţiilor.
Pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 69 alin (4) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, pentru evitarea deplasării contribuabililor la sediile unităţilor fiscale, pentru obținerea unor documente fiscale, pentru a fi prezentate instituțiilor statului, precum şi pentru eficientizarea activităţilor instituţionale, rugăm instituţiile/autorităţile publice să facă toate demersurile necesare înrolării în sistemul informatic PatrimVen“.


Articole înrudite