16 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Va câştiga Transurb lupta cu maxi-taxiurile?
Va câştiga Transurb lupta cu maxi-taxiurile?

Conform condiţiei impuse de BERD atunci când a acordat Primăriei Galaţi un credit care prevede şi achiziţionarea unui anumit număr de autobuze noi, din cursul lunii mai a acestui an ar trebui să dispară, teoretic, de pe străzile principale ale oraşului maxi-taxiurile, urmând ca aici să circule doar mijloacele Transurb Galaţi. Directorul general al Transurb, Genica Totolici, a precizat că odată cu punerea în aplicare a noului proiect, cel mai lung traseu al Transurb va fi Micro 19 - Parc CFR, unde vor circula 24 mijloace de transport în comun, care sunt destule pentru a acoperi necesarul de persoane care se vor deplasa la orele de vârf. „Toate traseee principale au fost gândite cu un număr mai mare de autobuze decât până în prezent, pe traseul 11 urmând să circule 18 autobuze. Există şi un traseu de autobuz nou înfiinţat, care circulă pe ruta Micro 19 - Micro 39, iar un alt traseu nou va fi traseul 107, care va avea ca punct de pornire cartierul Dimitrie Cantemir, pe la Auchan, şi va merge pe strada Oţelarilor pe la Sala Sporturilor şi va intra pe strada Brăilei, punctual terminus fiind Parcul CFR. Un alt traseu nou va fi cel care va merge pe strada Oltului, pe strada Frunzei, şi va avea punct de oprire Micro 40”, ne-a declarat directorul general al Transurb, Genica Totolici.
Potrivit aceleiaşi surse, la ora actuală în parcul societăţii se află 132 de mijloace de transport, iar dacă vor mai fi achiziţionate cele 20 de mijloace de transport second-hand din Olanda promise de Primărie, numărul lor va ajunge la 152. „Ne-ar mai fi necesare cele 50 de autobuze noi pe care Primăria Galaţi a afirmat că le va cumpăra, pentru a putea completa parcul şi a putea acoperi toate traseele principale. Toate traseele principale configurate şi care au fost aprobate prin studiul de oportunitate pot fi acoperite cu cele 150 de mijloace de transport”, a declarat Genica Totolici. Potrivit directorului general al Transurb, cele 50 de autobuze noi ar trebui să vină în acest an, la începutul lunii mai. Potrivit Legii 92, traseele principale sunt acele trasee pe unde circulă cei mai mulţi călători, unde arterele sunt cele mai largi, iar trasee secundare sunt cele care merg în interiorul cartierelor, pe distanţe scurte.

Pe unde ar trebui să dispară maxi-taxiurile

Potrivit noilor reglementări, traseele principale vor pe Bulevardul Oţelarilor, Bulevardul Dunărea, Siderurgiştilor, Silozului, Frunzei, Gh. Asachi, toată strada Brăilei şi Prelungirea Brăilei, str. Domnească, Basarabiei, Traian, dar şi tot ceea ce înseamnă stradă principală, însemnând că pe aceste artere nu vor circula decât mijloacele de transport ale Transurb - autobuze, troleibuze sau tramvaie. „Pe aceste străzi principale ar trebui să nu mai circule maxi-taxi, microbuze de mică capacitate, deoarece în niciun oraş din ţară şi din afară nu se întâmplă aşa ceva. Atât în România, cât şi în străinătate, transportul urban este subvenţionat, fiind social, pentru ca angajaţii să-şi lase acasă maşina personală şi să utilizeze mijlocul de transport în comun. Asta ar trebui să se pună în aplicare din mai 2015, mai exact să se aplice un sistem de ticketing de către Primăria Galaţi, să existe afişaj în fiecare staţie acoperită, cu harta traseului şi ora la care vine şi pleacă fiecare autobuz din staţia respectiv”, ne-a mai declarat directorul Transurb.
Dacă din primăvară maxi-taxiurile vor dispărea de pe traseele principale, chiar dacă şoferii nu dau bilete şi se circulă în picioare, asta e o altă problemă, în condiţiile în care interesele sunt mari.


Articole înrudite