După cum se ştie, viteza excesivă în trafic, asociată cu teribilismul unor tineri sau inconştienţa, constituie una din cauzele care concură la producerea accidentelor rutiere, soldate cu cele mai multe victime rănite grav ori decedate. Viteza neadaptată la condiţiile de trafic sporeşte întotdeauna consecinţele evenimentelor rutiere, atât sub aspectul agravării leziunilor, cât şi sub aspectul pagubelor materiale, care de asemenea prezintă o importanţă deosebită, mai ales când sunt afectate bunuri de folosinţă publică ori care prezintă alte riscuri pentru cei aflaţi în perimetrul locului de producere a accidentului.
„Prezentăm în continuare câteva date necesar a fi cunoscute de orice conducător de vehicul. Spaţiul total de franare, în cazul ivirii unei situaţii de risc, este compus din spaţiul parcurs în timpul de reacţie şi spaţiul efectiv de frânare. Totodată, în atenţia conducătorilor de vehicule trebuie să rămână şi spaţiul parcurs de vehiculull care circulă din sens opus. S-a calculat că la o viteză de 30km/h este necesar un spaţiu total de frânare de 15,5m. La 50km/h spaţiul va fi de 31,6m, la 80km/h spaţiul este de 66,26m, iar la 100km/h spaţiul total de frânare este de 95,90m. La viteza de 130 km/h spaţiul de frânare va fi de 150,15, iar la 140km/h spaţiul este de 170,85m.
Orice conducător auto trabuie să conştientizeze faptul că viteza excesivă, asociată cu o depăşire neregulamentară, traversare neregulamentară sau intempestivă, neacordare de prioritate, conduce inevitabil la producerea de accidente ce pot constitui adevărate drame pentru familiile celor implicaţi”, a precizat comisar şef Ionel Cîlici, şeful Biroului Rutier Tecuci.
Cunoaşterea distanţelor de frânare este foarte importantă şi pentru pietoni, care nu trebuie să se angajeze în traversarea drumului public, chiar dacă are acest drept, dacă la mai puţin de 25-30 m se află autovehicule în mişcare.