15 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Elevii de clasa a VIII-a au avut rezultate mai bune comparativ cu cele obţinute la testele naţionale pe care le-au susţinut anul trecut, ca elevi de clasa a VII-a, dar şi comparativ cu cei care se află acum în primul an de liceu.
Doru Resmeriţă, inspectorul general şcolar, ne-a declarat: „Rezultatele au fost mai bune în acest an. Este adevărat că a fost modificată şi examinarea”.
La limba română situaţia este mai bună. Notele mari au crescut ca şi pondere, comparativ cu rezultatele obţinute anul trecut de elevii de clasa a VIII-a, cât şi rezultatele obţinute în acest an de elevii de clasa VIII-a, rezultate ce s-au dovedit mai mari decât cele pe care le obţinuseră aceeaşi elevi, la testele naţionale, cu un an în urmă. Calificativul minim a fost obţinut de 605 elevi (10,5%), iar cel maxim de 706 elevi (12,3%), note de 9 fiind obţinute de 1.173 elevi (20, 4%).
În schimb, la matematică s-a constatat o scădere a rezultatelor obţinute de către elevi. Din 5.657 de elevi, nota minimă a fost obţinută de 1.207 (21%), nota maximă - de 541 (9,4%).
Doru Resmeriţă a comentat situaţia ca fiind un fapt îngrijorător, ce dovedeşte că absolvenţii de matematică nu fac parte din rândul studenţilor cu cele mai bune rezultate. Argumentul adus de inspectorul general şcolar a fost acela că elevii de la CNVA pot oricând obţine rezultate foarte bune la examenele de titularizare, comparativ cu cei care susţin aceste evaluări pentru ocuparea unui loc la catedră. În acest an şcolar au rămas locuri neocupate la catedre de matematică disponibile, pentru că „nu putem aduce chiar pe oricine la catedră”, a mai adăugat Resmeriţă. Concomitent, tezele cu note maxime au fost analizate la inspectorat, pentru eliminarea suspiciunii privind eventuala supraevaluare.
Într-unul dintre cazuri, cel de-al doilea profesor evaluator a apreciat că la o teză se acordase de către primul profesor evaluator o notă mai mare decât era firesc.


Articole înrudite