Curtea de Apel Galaţi a finalizat ieri dosarul ce are ca obiect deraierea unui tren de marfă, pe 02.09.2012, în zona staţiei CFR Barboşi Triaj, hotărârea definitivă urmând să se pronunţe în luna octombrie 2015. Mecanicul de locomotivă a fost trimis în judecată de Parchetul de pe lângă Judecătoria Galaţi, după ce procurorii au apreciat că bărbatul a ignorat instrucţiunile transmise prin radio de colegii săi şi a condus un tren de marfă cu viteză pe o porţiune de cale ferată, unde existau restricţii de viteză. Trenul aparţinea SC Servtrans Invest SA şi se deplasa între Barboşi Port şi Barboşi Triaj, iar mecanicul de locomotivă nu a respectat semnalul de oprire la intrarea în staţie, continuând să meargă cu 26,4 kilometri pe oră, deşi în zona respectivă viteza maximă era de 5 kilometri pe oră. În scurt timp locomotiva, primul vagon şi parţial al doilea vagon de marfă au sărit de pe şine, întreaga garnitură de tren fiind oprită complet după câţiva zeci de metri.
Achitat de prima instanţă
Judecătoria Galaţi l-a achitat într-o primă fază pe Dumitru Dumitrescu atât de acuzaţia de neîndeplinire a îndatoririlor de serviciu sau îndeplinirea lor defectuoasă din culpă, cât şi pentru distrugere şi semnalizare falsă, întrucât faptele nu sunt prevăzute de legea penală. De amintit este că mecanicul de locomotivă a recunoscut că nu a respectat semnalul de oprire, dar nu a putut explica de ce a făcut acest lucru. Paguba produsă de deraierea trenului se ridică la 81.000 de lei, bani pe care SC Servtrans Invest SA, proprietarul garniturii de tren i-a cerut în instanţă, însă nu se ştie dacă prejudiciul va mai putea fi recuperat.Asta şi pentru că instanţa a lăsat nesoluţionată acţiunea civilă, societatea păgubită având totuşi posibilitatea să deschidă un proces la instanţa civilă pentru a cere recuperarea prejudiciului.