Au muncit doi ani dar au creat dintr-un Fiat vechi, avariat după un accident, o maşină total nouă, mai ales ca formă. Maşina, care are o caroserie din fibră de sticlă, unică ca şi model, creată de studenţii Facultăţii de Inginerie din Galaţi, a fost prezentată joi în holul facultăţii. Maşina este omologată şi pentru asta i-au făcut şi uşi, ar fi chiar vandabilă, dar mai are nişte hibe de finisare.
„Iniţial maşina avea uşile avariate, am pornit de la o maşină donată în urma unui accident şi studenţii au lucrat pe parcursul a doi ani, doi ani şi jumatate, şi am ajuns la această formulă. Caroseria este unicat ca şi formă. Noutatea are trei aspecte. Primul este legat de faptul că studenţii au reuşit să proiecteze o caroserie pe care şi-au imaginat-o, au desenat-o, au testat-o cu un program de simulare apoi au realizat matriţa, după care s-a confecţionat această caroserie din fibră de sticlă”, a precizat Cătălin Fetecău, profesor universitar la Facultatea de Inginerie, Universitatea Dunărea de Jos din Galaţi. În urma participării la proiect, doi dintre studenţii care au lucrat la proiect au deja loc de muncă în industria de profil.
„Unul dintre studenţii care au lucrat, acum masterand, este într-un stagiu de 3 luni la o firmă de profil (la Renault) iar celălalt student este angajat, la fel, la o altă firmă (la DMT), printre altele pentru experienţa pe care a dobadit-o lucrând la această maşină. Universităţile trebuie să se plieze pe solicitările angajatorilor”, a mai spus Cătălin Fetecău.
Unul dintre studenţii care au muncit la crearea maşinii ne-a declarat că este mândru de realizarea lui şi a colegilor. Au luat locul întâi la un concurs studenţesc de aerodinamică.
„Eu am făcut partea de mecanică şi fizică, ceilalţi mai mult au făcut partea de proiectare, de simulare pe calculator. Am luat locul 1 pentru aerodinamică. Arată ca în filme, ca o maşină de viteză, dar nu are aşa mare viteză“, a spus Ştefan Poteraş, student anul 5 la Inginerie, unul dintre realizatorii proiectului.
F1 SMART GL, cum a fost înmatriculată maşină, are toate elementele de siguranţă păstrate şi este funcţională. Arată ca pentru un film gen „Fast and Furious”, dar nu ar avea viteza necesară. Acum studenţii lucrează la un nou prototip, o maşină cu trei roţi, dar mai au mult de lucru.