17 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Potop de reclamaţii din partea clienţilor
Potop de reclamaţii din partea clienţilor

Potrivit datelor înregistrate la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Galaţi, din ultimele trei luni şi jumătate, decembrie este luna în care s-au depus cele mai multe reclamaţii din partea consumatorilor. Totuşi şi luna în curs “promite”, având în vedere că în numai 15 zile deja s-au depus aproape 70 de sesizări. Astfel, în luna octombrie, Protecţia Consumatorilor Galaţi a înregistrat nu mai puţin de 126 de sesizări, în luna noiembrie - 111 reclamaţii, ca în ultima lună din an să se înregistreze maximul – 147 de reclamaţii.
Potrivit declaraţiilor inspectorului şef Carmen Tudor, cele mai multe reclamaţii se referă la achiziţionarea de produse (bunuri) defecte, deşi ele se află în termenul de garanţie. În general astfel de reclamaţii se referă la bunuri achiziţionate electronic şi livrate la domiciliul beneficiarului prin intermediul serviciilor de curierat. Pe locul al doilea în topul reclamaţiilor se află cele făcute la adresa operatorilor de servicii de comunicaţii (telefonie, internet, cablu etc.). Mai există o categorie a reclamaţiilor, cele referitoare la un anumit agent economic ce comercializa, până anul trecut, produse electrice şi electrocasnice, a mai precizat Carmen Tudor. Comisarul şef a mai spus că, lunar, se mai primesc şi reclamaţii privind calitatea produselor raportat la preţul acestora sau promoţii neadevărate din anumite hipermarketuri.

  Nici măcar o reclamaţie pentru încălzire, de la asociaţii

Cât priveşte reclamaţiile privind calitatea necorespunzătoare a parametrilor de livrare a agentului termic, la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului nu s-a primit, în ultimele trei luni şi jumătate, nici măcar o singură reclamaţie de acest gen.
“Nu avem nici un fel de reclamaţie care să fie semnată de către un client al societăţii de termoficare. La sediu au venit, este drept, mai multe persoane nemulţumite de frigul din apartamente, dar aceste persoane nu au calitatea de a reclama, căci nu au nici o relaţie contractuală cu Calorgal sau Electrocentrale. După cum se ştie, proprietarii de apartamente nu au contracte directe cu societăţile de termoficare, ci doar asociaţiile de proprietari”, a declarat Carmen Tudor, comisar şef la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Galaţi.

Taxa pentru decodarea telefoanelor mobile, un abuz  

În general, la Protecţia Consumatorului vin clienţi ai unor societăţi de telefonie care reclamă cheltuieli pe care aceştia le consideră abuzive, pentru că nu ar fi trecute în contractele iniţiale. Alte reclamaţii se referă la faptul că anumite firme de telefonie nu asigură semnal în anumite zone sau că anumite servicii solicitate de clienţi sunt taxate. De pildă, deblocarea telefoanelor mobile din reţelele în care au fost codate, după ce contractele tip abonament (care obligă la a rămâne într-o anumită reţea de telefonie, pe un termen determinat) au încetat. Astfel, deşi nu mai există nici o obligaţie contractuală între firma de telefonie şi client, acesta este obligat să plătească o taxă dacă doreşte deblocarea telefonului mobil achiziţionat de la respectiva firmă, fapt reclamat de client ca fiind un abuz. “Deci am cumpărat un telefon mobil, pe care, deşi l-am achitat integral şi deşi nu mai am nici o obligaţie pentru a rămâne în respectiva reţea, nu-l pot folosi decât în reţeaua respectivă. Dacă vreau să-l folosesc în altă reţea, trebuie să plătesc o taxă. Este incorect”, a spus un astfel de reclamant.      
Cât priveşte reclamaţiile referitoare la un anumit agent economic ce comercializa, până anul trecut, produse electrice şi electrocasnice, deşi comisarul şef nu a dat numele operatorului, se poate ghici cu uşurinţă faptul că este vorba despre Domo, societate care în septembrie 2015 a intrat în insolvenţă şi care şi-a închis toate magazinele din ţară. Problema este că mulţi clienţi care îşi cumpăraseră produse de la Domo şi cărora acele produse li se defectaseră le-au trimis, pentru reparaţii, în service, însă, odată cu dispariţia magazinelor, clienţii nu au mai putut să îşi recupereze produsele – reparate sau nu! Singura variantă pentru astfel de cazuri este ca păgubiţii să se adreseze firmei lichidatoare a Domo.


Articole înrudite