17 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Planuri pentru modernizarea Transurb
Planuri pentru modernizarea Transurb

Numărul insuficient al şoferilor, autobuzele second-hand, vechi şi depăşite, volumul mare de muncă dar şi perspectiva dispariţiei, cel puţin şase luni, a tramvaielor din oraş, acestea au fost doar câteva dintre problemele semnalate de George Preda, liderul salariaţilor Transurb SA la Comisia de Dialog Social de la Prefectură.  
“După 9 mai, când au dispărut cei cu maxi-taxi, a crescut nevoia de salariaţi, de şoferi, de vatmani, de personal de întreţinere. Facem faţă foarte greu volumului mare de muncă şi organigrama ar trebui modificată... În plus, este o problemă cu numărul de mijloace de transport insuficiente, care abia fac faţă la ce se cere acum. Sunt autobuze SH şi nu putem trage de ele la nesfârşit. E obligatoriu să avem autobuze noi, căci cu acestea facem faţă doar cu mari mari costuri şi muncă foarte multă. În plus, din cauza lucrărilor de modernizare din Piaţa Energiei, tramvaiele vor fi scoase din funcţiune minim 6 luni, până într-un an. Iar pentru această perioadă nu vom avea autobuze pentru a suplini tramvaiele”, a spus George Preda.
Problema numărului insuficient de angajaţi a fost confirmată şi de directoarea Transurb, Genica Totolici, care a spus că “organigrama Transurb este depusă la CL, pentru aprobare.  
„Noi avem nevoie de 415 şoferi iar acum avem în jur de 340 de şoferi şi mai aveam nevoie şi de încă 40 de vatmani. Pentru că nu găsim vatmani profesionişti am înfiinţat o şcoală de vatmani la noi în societate, vom începe cursurile de luna viitoare. Aşa vom face şi pentru şoferi, căci este nevoie să avem şoferi instruiţi special pentru transportul public de călători. Conducătorii auto pe care îi avem acum sunt pregătiţi dar nu sunt instruiţi pentru transportul urban, nu sunt obişnuiţi cu ritmul de lucru, motiv pentru care  pierdem din şoferi, pentru că nu toţi pot rezista ritmului de lucru. Săptămâna aceasta iar am primit şi am semnat şapte demisii, este vorba despre şoferi care au lucrat pe maxi-taxi şi nu au reuşit să se adapteze programului nostru. Cât priveşte achiziţiile de troleibuze noi, înţeleg că săptămâna viitioare se va încheia procedura de licitaţie publică pentru aciziţia celor 14 troleibuze care ar trebui livrate Galaţiului în termen de maxim opt luni”.
Din partea Primăriei Galaţi, viceprimarul Picu Roman a anunţat că “până în iunie 2017 vom avea primele troleibuze noi în oraş, vor avea 12 m lungime şi 90 de locuri capacitate. În plus, prin introducerea sitemului de ticketing vom face economie, estimăm cam 600.000 de euro, cu care vom cumpăra minim 20 de autobuze de 26 de locuri pentru traseele de pe  străzile înguste. Tot din 2017 introducem sistemul de taxare automat, se introduc validatoare şi puncte de eliberare automată. În plus, tot anul viitor se va trece la achiziţionarea staţiilor în model unic, specific mobilerului urban. Din cele 270 de staţii, în 114 sunt acele cabine de unde se vând bilete, dar acele cabine nu ne satisfac. În staţiile mai aglomerate se vor monta altfel de cabine şi adăposturi cu afişaj, vor fi şi tonomate pentru eliberarea electronică de bilete  şi chioşcuri în care se va putea vinde presă”.


Articole înrudite