Ministerul Educaţiei Naţonale a centralizat datele privind rezultatele probelor susţinute în cadrul simulării naţionale pentru examenul de Bacalaureat, atât pentru elevii clasei a XI-a, cât şi pentru elevii clasei a XII-a. Potrivit datelor oficiale, făcute public la sfârşitul săptămânii trecute, analizele efectuate la nivel naţional arată că elevii clasei a XII-a au obţinut note peste 5, în medie: la Limba română (52,8% ), la Limba maternă (67,78% ) şi la proba la alegere a profilului (53,92% ), în timp ce proba obligatorie a profilului - Matematică sau Istorie – a fost cu probleme (doar 42,51% ).
Elevii din an terminal prezenţi la simulare, în Galaţi, nu au excelat, situându-se sub media naţională la Limba română (51,53%) care au luat peste nota 5, în timp ce la proba la alegere a profilului procentul a fost sensibil mai mare (60,65%) . La proba obligatorie a profilului, promovabilitatea a fost sub 5 (46,80%)
Analiza făcută la nivel naţional pentru elevii de clasa a XI-a nu este deloc încurajatoare. La proba de Limba română, doar 44,22% dintre elevi au luat note peste 5. Proba obligatorie a profilului (Matematică sau Istorie) pare că i-a bulversat pe elevi, în condiţiile în care doar 36,32% au obţinut note peste 5.
Dintre elevii gălăţeni de clasa a XI-a care au participat la simulare, la proba de Limba română, mai puţin de jumătate dintre aceştia au obţinut note sub 5, adică (43,93%). Iar la proba obligatorie a profilului au obţinut note peste 5 doar 39.84% dintre participanţi.
Trebuie adăugat că elevii clasei a XI-a nu au susţinut proba la alegere, având în vedere că aria de acoperire disciplinară în clasa a XI-a nu este similară celei de clasa a XII-a. De asemenea, elevii clasei a XI-a au susţinut proba la Istorie (proba obligatorie a profilului) în baza programei parcurse pentru clasa a XI-a, şi nu a XII-a, aşa cum se procedează în cadrul examenului naţional de Bacalaureat.
Rezultatele obţinute la simulările naţionale din anul şcolar 2013-2014 nu vor fi trecute în catalog, dar sunt analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.