Deşi există cadru legislativ care permite facturarea individuală a consumului de apă rece, acest lucru este aproape imposibil de realizat în cazul gălăţenilor care doresc să plătească doar cât consumă. Din nefericire, legislaţia adoptată de ANRSC în cursul anului trecut nu reprezintă o mână de ajutor locatarilor bun platnici din cadrul asociaţiilor de proprietari sau locatari care înregistrează datorii către Apă Canal, şi asta din cauza faptului că este aproape imposibil de îndeplinit condiţiile stabilite de această instituţie a statului.
Potrivit informaţiilor furnizate de directorul de producţie al Apă Canal, Niţă Podaru, au fost asociaţii de proprietari dar şi pesoane fizice care s-au interesat de modul în care se poate realiza facturarea individuală a consumului de apă rece, dar până la ora actuală nu a fost încheiată nicio înţelegere.
Ce spune regulamentul cadru
Potrivit declaraţiei directorului de producţie al Apă Canal, facturarea individuală a consumului de apă rece presupune încheierea unui contract între asociaţia de proprietari sau de locatari şi furnizorul local de apă rece, în timp ce în acelaşi timp se va încheia o convenţie între societate şi locatar. Astfel, convenţiile de facturare se încheie doar dacă sunt îndeplinite cumulativ o serie de condiţii, în baza hotărârilor adoptate de autorităţile deliberative ale unităţilor administrativ teritoriale, la nivelul întregului imobil sau asociaţii, cu respectarea contractului cadru de furnizare a serviciului precum şi cu obligaţia ca instalaţiile interioare de distribuire a apei cu repartitoarele de costuri să fie montate în spaţii comune din condominiu şi nu în proprietatea privată, atât pentru apa rece potabilă cât şi pentru apa caldă de consum.