Anul acesta curţile şcolilor vor deveni neîncăpătoare, în condiţiile în care pe lângă bobocii claselor I vor păşi pragul şcolilor şi cei mai mici bobocei, elevii claselor pregătitoare.
Anul şcolar 2012-2013 este o provocare pentru micii bobocei, dar şi pentru dascălii lor. Una dintre cele care le vor călăuzi paşii celor mai mici dintre elevii Şcolii generale „Dimitrie Sturdza” Tecuci, înv. Florentina Golea, a punctat: „Ciclul achiziţiilor fundamentale, care cuprinde clasa pregătitoare, clasa I şi clasa a II-a, a suportat numeroase îmbunătăţiri şi schimbări majore. La clasa pregătitoare activitatea didactică va urmări cu precădere formarea de competenţe, parcurgându-se un curriculum integrat. Cadrele didactice care vor funcţiona la aceste clase au urmat cursuri de formare continuă de tip «blender learning», în cadrul proiectul POSDRU87/1.3/S/63113. Pregătite pentru provocarea numită «Clasa pregătitoare», vor realiza activităţi şcolare şi extraşcolare menite să formeze la micii şcolari competenţe cheie, conducându-i cu răbdare şi tact în lumea cunoaşterii. Cert este că tot ce e nou ne face să fim reticenţi, ne strecoară în suflet un sentiment de teamă, de nelinişte, dar în acelaşi timp ne provoacă să ne depăşim şi să ne autodepăşim. Dar ce-ar fi viaţa fără provocări? O existenţă care nu ne-ar oferi emoţii, satisfacţii şi aspiraţii”.
Cu emoţie, înv. Florentina Golea, a continuat cu un îndemn pentru elevi: „Asemenea toamnei, păşiţi uşor, dar ferm şi hotărât într-un an şcolar pe care-l dorim a fi unul plin de succese, realizări şi împliniri, dar pentru asta, noi toamna nu culegem, ci semănăm. Semănăm un gând, culegem o faptă, semănăm o faptă, culegem un obicei, semănăm un obicei, culegem un caracter, semănăm un caracter, culegem un destin”.
Pentru ca bobocii clasei pregătitoare să se simtă „acasă” în noua formulă, cadrele didactice au pregătit clasele astfel încât acestea să fie cât mai primitoare. Mobilierul proaspăt ajuns în sălile de clasă este adecvat vârstei micilor elevi, spaţiul este reamenajat conform cerinţelor, urmează ca doar participanţii la proba „pilot” să treacă peste emoţii şi să colaboreze pentru ca întreaga activitate să se desfăşoare conform planului.