23 SEPTEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Cea mai mare problemă din transport: pirateria
Cea mai mare problemă din transport: pirateria
La Casa de Cultură a Sindicatelor a avut loc ieri o întâlnire între transportatorii gălăţeni şi autorităţile locale, organizată de Confederaţia Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), la care a participat şi Eugen Costan, directorul confederaţiei-mamă de la Bucureşti. La întâlnire au venit şi reprezentanţi ai Inspectoratului Judeţean de Poliţie, ARR şi RAR, însă au lipsit tocmai reprezentanţii Primăriei Galaţi şi ai Consiliului Local.
COTAR, care în prezent are 26 de filiale judeţene, a încheiat protocoale de colaborare atât cu Guvernul cât şi cu Poliţia Română, pentru a putea duce la bun sfârşit obiectivele fixate la înfiinţare: combaterea infracţionalităţii în transporturi şi participarea activă la dialogul social, dar şi o mai bună reprezentare a operatorilor în raport cu instituţiile statului.
De altfel cea mai importantă problemă ridicată de transportatorii gălăţeni a fost aceea a pirateriei în transporturi, un fenomen ce s-a dezvoltat îngrijorător în ultimii ani. Operatorii s-au plâns de faptul că pirateria le produce pierderi însemnate şi că, dacă se continuă în acelaşi ritm, vor aluneca uşor spre faliment.
Cele mai mari probleme sunt pe ruta Galaţi-Tecuci şi cel puţin o dată pe săptămână poliţia primeşte sesizări, însă vidul legislativ nu permite măsuri care să nu ducă apoi la procese, a spus Viorel Cojocaru, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Rutiere Galaţi.
Nemulţumirea operatorilor e cu atât mai mare cu cât din decembrie 2011 va trebui să monteze pe maşini cititoare de carduri şi case de marcat cu transmitere de date online, iar cauciucurile de iarna vor fi obligatorii. Dacă cititoarele de carduri vor fi decontate de Ministerul Transporturilor, responsabilitatea caselor de marcat revine în totalitate transportatorilor. ”Totul costă în jur de 2.000 de euro. Dacă am 70 de maşini... mai bine închid. Noi nu primim subvenţii, ca să ne permitem aşa ceva”, a spus Gheorghe Dumitru, administratorul Autogării Galaţi. O altă problemă cu care operatorii se confrunta e aceea a controalelor la care sunt supuşi. În fiecare an aceştia sunt controlaţi atât de ARR cât şi de RAR. În plus, trebuie să se supună şi controalelor (uneori inopinate) de la Poliţia Rutieră şi, mai nou, de la cea Locală (fosta Comunitară). Pentru ei, ideal ar fi să existe o singură instituţie de control în faţa căreia să răspundă, propunere agreată şi de ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.
”Să fii transportator în România înseamnă un efort financiar susţinut. Deplasarea centrului de greutate către autorităţile locale s-a dovedit a fi păguboasă. Avem nevoie de o instituţie de specialişti cu care să colaborăm”, a spus şi Silviu Cârlan, preşedintele Filialei COTAR Galaţi.
”Filiala Galaţi este la început, sunt multe de pus la punct, dar eu recomand dialogul susţinut, pentru combaterea situaţiilor despre care am discutat aici”, a declarat Eugen Costan.
Există şi o parte pozitivă printre toate problemele cu care se confruntă operatorii gălăţeni: majoritatea sunt în regulă cu tot ceea ce înseamnă respectarea legislaţiei, sunt bine informaţi şi nu caută ocolişuri pentru a-şi creşte cota.

Articole înrudite