Conform legii 50/1991, pentru orice modificare din apartament/casă, proprietarul trebuie să obţină de la primărie Certificatul de Urbanism şi Autorizaţia de Construire.
Actele necesare pentru obţinerea unui Certificat de Urbanism în vederea construirii sau modificării unei locuinţe sau anexe gospodăreşti sunt următoarele:
- copie act proprietate;
- chitanţă taxă;
- două planuri cadastrale scară1/500;
- două planuri cadastrale scară 1/2000.
După ce a fost eliberat certificatul de urbanism, vor fi depuse actele pentru obţinerea Autorizaţiei de Construire:
- actul de proprietate (copie legalizată);
- certificat de rol;
- proiect pentru obţinerea autorizaţiei de construire;
- toate avizele solicitate prin Certificatul de Urbanism;
- Certificatul de Urbanism (copie);
- contract cu o firmă de salubrizare;
- acordul notarial al vecinului sau al coproprietarilor (după caz)
- chitanţă taxă.
Precizăm că, în conformitate cu HG nr. 797/2005, taxa pentru obţinerea unui certificat de urbanism este de 4 lei, iar pentru autorizaţia de construire se achită o taxă a cărei valoare este de 0,5% din valoarea trecută în proiect pentru funcţiune locuinţe şi 1% pentru altă destinaţie (se plăteşte la primărie).
Reamintim că persoanele care efectuează modificări neautorizate, de orice natură, în apartamente riscă amenzi cuprinse între 1.000 lei si 100.000 lei, în funcţie de complexitatea abaterii, potrivit prevederilor Legii 50/1991 cu modificările şi completările ulterioare.
Av. Coltuc Marius
Fondator Casa de Avocatură Coltuc
www.coltuc.ro