25 SEPTEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Care va fi soarta punţii de legătură dintre oraş şi Combinat?
Care va fi soarta punţii de legătură dintre oraş şi Combinat?

Acesta a fost unul din subiectele discutate în cadrul întâlnirii care a avut loc vineri între reprezentanţii conducerii ArcelorMittal Galaţi, în frunte cu directorul general Bruno Ribo, şi reprezentanţii conducerii Primăriei Galaţi, în frunte cu primarul Marius Stan. Potrivit informaţiilor noastre, în cadrul întâlnirii s-ar fi discutat despre anumite taxe şi impozite locale, dar şi despre soarta viaductului care face legătura între oraş şi platforma siderurgică. Reamintim faptul că reprezentanţii conducerii Combinatului au considerat că suma aferentă executării lucrărilor de reparaţii a viaductului ar trebui asigurată de la bugetul local, aducând ca argument faptul că acesta ar fi situat pe domeniul public al municipalităţii, doleanţă care ar putea fi considerată parţial neîntemeiată dacă ţinem cont că viaductul a fost folosit mai ales pentru transportul către fostul colos siderurgic şi de facilităţile primite de-a lungul timpului de la statul român. În condiţiile în care reprezentanţii ArcelorMittal Galaţi nu sunt dispuşi să achite niciun leu pentru repararea viaductului, reprezentanţii Primăriei susţin că lucrările de reabilitare a acestui obiectiv vor fi făcute cu ajutorul banilor europeni, după elaborarea unui proiect în acest sens. Potrivit informaţiilor noastre, reabilitarea viaductului, care presupune efectuarea de lucrări care vor dura între 12 şi 14 luni, ar costa circa 10 milioane de euro iar reprezentanţii Primăriei ar fi solicitat ca terenul situat de la poara Combinatului şi până la şoseaua Smârdan să fie trecut din proprietatea ArcelorMittal Galaţi în cea a Primăriei pentru a putea fi executate lucrări pe porţiunea respectivă.
Reamintim că aceeaşi sumă ar urma să fie aprobată de către Consiliul Local pentru elaborarea unui studiu de fezabilitate pentru realizarea subtraversării Dunării, intenţia Primăriei fiind anunţată pe SEAP, însă fără ca aleşii locali să fi aprobat caietul de sarcini aşa cum s-a decis în cadrul unei şedinţe de Consiliu Local, la sugestia viceprimarilor Radu Cosca şi Florin Popa, solicitare care a fost acceptată de către city-managerul Aurel Vlaicu. „Pentru studiul de fezabilitate al tunelului pe care intenţionăm să îl construim la Galaţi, a fost postat pe SEAP doar anunţul de intenţie, fără caiet de sarcini sau alte cerinţe. Practic, este etapa de publicitare a obiectivului de investiţii pe care ni l-am propus”, ne-a precizat purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi, Emanuela Turcu, la solicitarea noastră de a preciza informaţiile precise legate de construirea acestui tunel, un proiect susţinut de primarul Marius Stan şi de city-managerul Aurel Vlaicu.


Articole înrudite