16 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Care sunt principalele probleme ale judeţului Galaţi identificate de liceeni
Care sunt principalele probleme ale judeţului Galaţi identificate de liceeni

Asociaţia Semper Musica - Filiala Tecuci a realizat, în perioada iunie-iulie 2017,  o cercetare legată de disponibilitatea implicării în comunitate a liceenilor din judeţul Galaţi şi problemele acestora din liceele în care învaţă. Cercetarea a fost sprijinită de Consiliul Judeţean al Elevilor Galaţi. În urma centralizării datelor din cadrul chestionarelor online completate de 1.803 liceeni (15-19 ani) din judeţ au reieşit următoarele rezultate: 44,7% dintre elevii chestionaţi nu ştiu sau nu au citit noul statut al elevului, iar 34,4% dintre răspunsuri menţionează că elevii sunt în continuare sancţionaţi pentru nepurtarea uniformei deşi aceasta nu mai este obligatorie. La nivel de probleme ale comunităţilor lor: 47,6% au menţionat drumurile în stare proastă din localităţile în care trăiesc, 43% - deşeurile aruncate pe domeniul public de către cetăţeni, 41% - câinii comunitari, iar aproape 39% clădirile în paragină. Elevii şi-au direcţionat 53% dintre răspunsuri către disponibilitatea de a se implica în organizarea de colecte de jucării sau rechizite pentru copiii cu probleme economice, în timp ce 46,9% dintre răspunsuri au mers şi în direcţia implicării tinerilor în acţiuni de plantare.Asociaţia Semper Musica - Filiala Tecuci a realizat, în perioada iunie-iulie 2017,  o cercetare legată de disponibilitatea implicării în comunitate a liceenilor din judeţul Galaţi şi problemele acestora din liceele în care învaţă. Cercetarea a fost sprijinită de Consiliul Judeţean al Elevilor Galaţi. În urma centralizării datelor din cadrul chestionarelor online completate de 1.803 liceeni (15-19 ani) din judeţ au reieşit următoarele rezultate: 44,7% dintre elevii chestionaţi nu ştiu sau nu au citit noul statut al elevului, iar 34,4% dintre răspunsuri menţionează că elevii sunt în continuare sancţionaţi pentru nepurtarea uniformei deşi aceasta nu mai este obligatorie. La nivel de probleme ale comunităţilor lor: 47,6% au menţionat drumurile în stare proastă din localităţile în care trăiesc, 43% - deşeurile aruncate pe domeniul public de către cetăţeni, 41% - câinii comunitari, iar aproape 39% clădirile în paragină. Elevii şi-au direcţionat 53% dintre răspunsuri către disponibilitatea de a se implica în organizarea de colecte de jucării sau rechizite pentru copiii cu probleme economice, în timp ce 46,9% dintre răspunsuri au mers şi în direcţia implicării tinerilor în acţiuni de plantare.La nivel de educaţie, 40% s-au orientat către implicarea elevilor în organizarea de sesiuni de prevenire HIV/SIDA, dar şi ateliere/cursuri de engleză/informatică pentru copii (38% dintre răspunsuri). Cât despre implicarea tinerilor în viaţa publică, 42% dintre răspunsuri au menţionat faptul că tinerii s-ar implica în acţiuni de promovare a voluntariatului în comunitate şi a educaţiei civice nonformală în rândul tinerilor (39%). Elevii chestionaţi şi-au ales şi grupurile de persoane pe care ar dori să le ajute cu timpul, energia şi creativitatea lor, acestea fiind: copiii cu dizabilităţi (51%), copiii cu probleme economice (47,5%), copiii din centre de plasament (45,3%), vârstnicii (42,4%). 63% dintre respondenţi nu erau implicaţi la momentul cercetării în vreun stagiu de voluntariat. Eşantionul pe care s-a realizat studiul a cuprins 1.803 respondenţi din 30 de licee din judeţul Galaţi cu vârste cuprinse între 15 şi 19 ani.


Articole înrudite