Este întrebarea lansată de către directorul general al Navrom, Constantin Hîrţan, în cadrul dezbaterilor care au avut loc de curând la Prefectura Galaţi, în organizarea celor de la „Curierul Naţional”, legate de dezvoltarea economică a zonei, la care au participat atât reprezentanţi ai autorităţilor locale, ai Guvernului, cât şi oameni de afaceri gălăţeni. Constantin Hîrţan a dat şi un exemplu plastic, spunând că înainte cu o zi la malul Dunării a acostat un vas de croazieră, iar pasagerii care au coborât pe mal şi au petrecut timpul mai mult prin boscheţi, deoarece Galaţiul are un potenţial mare din punct de vedere turistic, şi aici ne referim mai ales la Faleza Dunării, însă autorităţile locale ar trebui să facă ceva pentru valorificarea acestor oportunităţi. După ce a atins subiectul legat de lipsa potenţialului turistic al unui oraş dunărean, directorul general al Navrom a atacat şi altă temă, cea legată de tarifele mari practicate pe canalul Dunăre-Sulina. Hîrţan a mai afirmat că nu i se pare normal să existe mai multe autorităţi în domeniul naval care să pună taxe, acesta pledând pentru uniformizarea tarifelor, eventual prin stabilirea acestora de Ministerul Transporturilor. Subiectul taxelor a fost reluat şi de un membru al mediului de afaceri care îşi desfăşoară activitatea în domeniul naval, în timp ce un alt om de afaceri din domeniul naval a întrebat dacă Uniunea Europeană alocă fonduri pentru cumpărarea de nave, răspunsul reprezentantului Ministerului Fondurilor Europene prezent la Galaţi fiind negativ, acesta precizând că sunt alocate fonduri doar pentru infrastructura navală.