Faptul că mulţi şoferi de maxi-taxi nu dau bilete călătorilor şi nu poartă nici uniforme, aşa cum reprezentanţii municipalităţii afirmau că se va întâmpla odată cu adoptarea noului regulament de transport public privat, nu mai reprezintă o noutate pentru orice gălăţean care circulă cu microbuzele. Dar se poate spune că există şi excepţii de la regulă, un astfel de exemplu fiind cazul şoferului care conducea marţi dimineaţă maxi-taxi-ul cu număr de înmatriculare B 18 JKA. Pentru prima dată în ultimele luni, de când circul cu maxi-taxi, şoferul microbuzului menţionat mi-a dat bilet nu numai mie, ci şi fiecărei persoane care se urca în maxi-taxi. Deşi nu purta uniformă, fiind îmbrăcat cu un tricou albastru, iar în maxi-taxi radioul deschis nu era dat în surdină, şoferul poate fi apreciat pentru faptul că nu făcea evaziune fiscală, adică dădea bilete călătorilor care îi plăteau preţul călătoriei, şi anume 10.000 de lei vechi. Mai mult, în maxi-taxi-ul respectiv exista un afiş pe care scria clar faptul că toţi călătorii sunt obligaţi să solicite bilet şoferului şi că, potrivit legii, cei care sunt prinşi fără bilet vor fi sancţionaţi cu sume cuprinse între 100 şi 500 de lei. Faptul că pot scoate bani din buzunar dacă sunt prinşi fără bilet se pare că o ştiu foarte puţini gălăţeni, deoarece în foarte puţine microbuze există postat un afiş în care călătorii pot afla ce sancţiuni pot primi dacă sunt prinşi că nu au bilet. Mai mult, cei mai mulţi dintre gălăţeni preferă să dea şoferilor cei 10.000 de lei vechi fără să solicite biletul de călătorie, aşa cum ar trebui, aşa că se poate spune, fără a greşi prea mult, că la această formă de evaziune fiscală sunt complici atât şoferii, care nu dau bilet, dar şi gălăţenii, care nu îl solicită. Şi acest lucru se întâmplă în condiţiile în care lupta împotriva evaziunii fiscale este un lucru des auzit, dar la care fiecare gălăţean şi-ar putea aduce contribuţia, făcând practic un lucru simplu, şi anume să solicite primirea unui bilet de călătorie în schimbul banilor daţi.