Adevărate capcane ale Dunării, epavele navelor scufundate de-a lungul timpului sunt acum dezvăluite privirii de cotele minuscule ale fluviului. Chiar dacă sunt semnalizate de balize şi chiar dacă marinarii ştiu de existenţa lor, epavele pot oricând aluneca către şenalul navigabil. Un pericol real îl constituie epava navei Slatina. Aflată la doar 40 de metri de rutele navelor, ea se ridică acum ameninţător deasupra apei. „E doar la 40 de metri de şenalul navigabil şi există risc mare pentru navigaţie”, susţine Gina Mirea, purtătorul de cuvânt al APDM Galaţi.
Seceta coborâse ieri nivelul Dunării la Galaţi la 87 de cm, în timp ce în mod normal acesta era de cel puţin 300 cm şi a scos la iveală epavele navelor de mult scufundate în Dunăre. Cele mai multe sunt barje, dar există şi epave ale altor categorii de nave, cea mai importantă fiind cea a cargoului Slatina, care după 21 de ani de stat în adâncuri va fi scoasă în sfârşit la suprafaţă.
Din câte ni s-a spus, nava Slatina, scufundată în Port Bazinul Nou Galaţi în 1990, va „vedea lumina zilei”. Este un proiect amplu şi foarte costisitor, care va costa statul român 10 milioane de euro. Cargoul Slatina s-a scufundat în urmă cu 21 de ani, în timp ce se afla acostat în Port Bazinul Nou. Era încărcat cu cherestea, însă marfa nu a fost bine aşezată şi asta a dus la răsturnarea navei. În câteva zile urma să fie băgat în reparaţii capitale, însă nu s-a mai întâmplat.