13 MARTIE 2025 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Vânzările globale de smartwatch-uri înregistrează o scădere, influenţate de declinul Apple şi de lipsa inovaţiei
Vânzările globale de smartwatch-uri înregistrează o scădere, influenţate de declinul Apple şi de lipsa inovaţiei

Vânzările globale de smartwatch-uri au înregistrat primul declin semnificativ, potrivit unui raport recent al Counterpoint Research. Livrările au scăzut cu 7% în 2024, principala cauză fiind diminuarea cererii pentru Apple Watch, care a suferit o reducere de 19% a livrărilor, notează BBC.
Lipsa unor inovaţii majore în noile modele Apple Watch şi absenţa mult-aşteptatului model Ultra 3 au influenţat negativ entuziasmul cumpărătorilor. „Cel mai mare impact s-a resimţit în America de Nord, unde upgrade-urile minime ale seriei S10 şi absenţa modelului Ultra 3 au determinat consumatorii să îşi amâne achiziţiile”, explică Anshika Jain, analist senior la Counterpoint Research.
Apple a fost afectată şi de restricţiile de vânzare şi import impuse în SUA la sfârşitul lui 2023 şi începutul lui 2024, în urma unui litigiu legat de funcţia de monitorizare a oxigenului din sânge, ceea ce a influenţat negativ vânzările în primele luni ale anului.
În contrast cu declinul global, smartwatch-urile chinezeşti au continuat să crească. Mărci precum Xiaomi, Huawei şi Imoo au înregistrat vânzări în creştere, iar China a devenit cea mai mare piaţă pentru ceasuri inteligente, depăşind India şi America de Nord. Xiaomi a raportat o creştere impresionantă de 135% a livrărilor, iar Imoo, specializat în ceasuri inteligente pentru copii, a avut un avans de 22%. „Segmentul smartwatch-urilor pentru copii se dezvoltă rapid, pe măsură ce părinţii devin tot mai interesaţi de siguranţa celor mici”, spune Balbir Singh de la Counterpoint.
Deşi piaţa smartwatch-urilor a fost afectată în 2024, analiştii estimează o recuperare modestă în 2025, susţinută de integrarea avansată a funcţiilor AI şi un accent sporit pe monitorizarea sănătăţii. „Industria smartwatch-urilor a trecut de faza iniţială de entuziasm şi intră într-o etapă de stabilizare, deoarece schimbările anuale sunt tot mai puţin spectaculoase”, explică Leo Gebbie, analist principal la CCS Insight.
Pentru a menţine interesul consumatorilor, giganţi precum Apple şi Samsung vor trebui să vină cu inovaţii semnificative, mai ales în faţa concurenţei puternice a producătorilor chinezi, care oferă alternative mai accesibile şi adaptate pieţelor emergente.


Articole înrudite