Prioritatea Pimăriei Municipiului Galaţi de a da un suflu nou flotei Transurb SA, societatea care asigură transportul în comun în municipiul Galaţi, continuă. După ce la finalul anului trecut, parcul auto a fost parţial reînnoit prin achiziţionarea celor 14 troilebuze noi, astăzi (n.r. - 4 aprilie 2018) aleşii locali convocaţi în şedinţă extraordinară au votat două proiecte de hotărâre ce vizează achiziţionarea a 8 tramvaie noi, însă, prioritatea Pimăriei Galaţi este de a înlocui întreaga flotă de tramvaie.
”În urma discuţiilor pe care le-am avut cu reprezentanţii celor de la Agenţia pentru Dezvoltare Regională Sud - Est e posibil să ne putem înlocui flota de tramvaie pe care o folosim în momentul de faţă, ceea ce înseamnă că toate tramvaiele pe care le utilizăm în prezent, într-o perioadă de un an, doi sau cât ar dura producerea lor, vor putea fi înlocuite”, a declarat primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu.
În prezent, parcul de tramvaie al societăţii de transport public local Transurb SA Galaţi este format din 44 de tramvaie, dar doar 16 dintre ele asigură transportul în comun zi de zi. Anii de fabricaţie a acestora variază între 1957 şi 1988 cu o vârstă medie de 35 de ani, nefiind dotate niciunul conform standardelor europene, de unde rezultă un grad mare de uzură cu necesitatea de a se face eforturi financiare ridicate pentru întreţinere şi reparaţii, consumuri mari de energie electrică şi un confort redus oferit călătorilor. Nu în ultimul rând, pentru a atrage publicul călător către acest tip de transport ecologic este necesară mărirea confortului, a vitezei de deplasare (mobilitate ridicată) precum şi micşorarea consumului de energie şi a poluării fonice, acestea fiind principalele motive pentru care se doreşte a fi reînnoită flota de transport în comun. Tramvaiele electrice ultramoderne, silenţioase ce îşi vor face apariţia pe străzile din municipiul Galaţi vor costa aproximativ 1,5 milioane euro fiecare, sursa de finanţare fiind asigurată din fondurile europene accesate prin Programul Operaţional Regional 2014-2020, pentru care doar 2% din investiţie se alocă de la bugetul local, 13 la sută de la bugetul de stat, iar restul de 85% din Fondul European de Dezvoltare Regională.